۱۰ گروه هلال احمر در امدادرسانی به زلزله زدگان گناوه فعالند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به دومین روز امداد به زلزله زدگان گناوه‌ای گفت:۱۰ گروه با کمک ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی در خدمت مردم مناطق زلزله زده هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر غلامرضا حاجیانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به  خدمات رسانی امدادی به زلزله زدگان بندرگناوه و روستا‌های همجوار بیان کرد: در پی وقوع زلزله ۵/۹ ریشتری که دیروز در شهرستان گناوه رخ داد نیرو‌های ارزیاب و عملیاتی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه دیدگان به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

او ادامه داد: تیم‌های ارزیاب و عملیاتی از هلال احمر شهرستان گناوه و همچنین مرکز استان در لحظات اولیه وقوع، به کانون زمین لرزه رفتند و همچنین سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور به استان‌های همجوار و بالگرد‌های مستقر در استان‌های بوشهر و استان‌های همسایه آماده باش داد. به این ترتیب همه امکانات جمعیت هلال احمر برای کمک رسانی امدادی به حادثه دیدگان آماده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: با ارزیابی‌های صورت گرفته از شهر گناوه و روستا‌های همجوار بیشتر خسارات وارد شده به بافت‌های قدیمی و روستا‌ها وارد آمده است.


بیشتر بخوانید


حاجیانی افزود: تاکنون تعداد ۷۱ دستگاه چادر امدادی بین خانوار‌های آسیب دیده از زلزله توزیع شده است.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، روستا‌های بهمنیاری. کُلَر، شول، گُماران، اسلام آباد، تاج ملکی و بهمنیاری غربی از توابع بخش مرکزی گناوه بیشترین خسارت را دیده اند.

حاجیانی عنوان کرد: ۵۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم و با کمک ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی و کمک دار خدمات امدادی را انجام داده اند.

او، تعداد مصدومان این زمین لرزه را ۶ نفر اعلام و اشاره کرد که مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به وقوع پس لرزه‌های متعدد که امری طبیعی است، از مردم خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی و توجه نکردن به شایعات، اصول امدادی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.