مسکو: آمریکا عامل اخراج دیپلمات‌های روس از چک است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آمریکا را در پشت پرده دیپلمات‌های روس از جمهوری چک دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را عامل اخراج دیپلمات‌های روس از جمهوری چک دانست.

زاخارووا، روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا عامل اخراج دیپلمات‌های روس از جمهوری چک است و این با کودتای خنثی شده در بلاروس نیز در ارتباط است.

او در مصاحبه‌ای گفت: «در مورد جمهوری چک، باید درک کرد که بسیاری از مشکلات در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و به طور کلی، در غرب جمع شده است، بنابراین لازم است برخی اقدامات اطلاعاتی و سیاسی برای پنهان کردن این مشکلات انجام شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت که تمام این اقدامات پراگ به توطئه خنثی شده کودتا در بلاروس مرتبط است.

زاخارووا خاطرنشان کرد که در مجموع ۶۲ روس (۱۸ دیپلمات و خانواده‌های آن‌ها) مجبور به ترک جمهوری چک هستند.

او در ادامه افزود: «موضوع این است که نه ۱۸ دیپلمات، بلکه ۶۲ شهروند روسی مجبور به ترک جمهوری چک هستند که از این ۶۲ نفر ۲۸ تن کودک هستند. من به شما یادآوری می‌کنم که سال تحصیلی در حال پایان است، در آنجا تقریبا یک ماه باقی مانده است. اما آیا کسی این موضوع را در نظر گرفته است؟ البته که نه.»

روز شنبه، دولت چک از اخراج ۱۸ دیپلمات روس به ادعای نقش آن‌ها در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴، که در آن دو تبعه چک کشته شدند، خبر داد. مسکو در اقدامی متقابل، از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه ۱۹ آوریل روسیه را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار