بورل: مذاکرات وین پیشرفت‌هایی داشته است

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای وین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات وین درباره پرونده هسته ای ایران، پیشرفت هایی داشته است.

او در یک نشست خبری گفت: «ایران و آمریکا مایل به دستیابی به توافق هستند. من فعلا نمی‌توانم جزئیات را ارائه بدهم، اما می‌توانم بگویم که هر دو طرف به توافق نزدیک هستند. »

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر دو کشور بر روی موضوعات جزئی‌تری متمرکز شده اند، افزود: مذاکرات وین از مسائل کلی به جزئیات اجرایی رسیده است.

این مقام اتحادیه اروپا بر تمایل به احیای برجام تأکید کرد.

لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از جوزپ بورل در صفحه توئیتر خود نوشت: «مذاکرات ایران ظرف هفته گذشته از حالت کلی به وضعیت متمرکزتری در حال حرکت است که شامل لغو تحریم ها و پایبندی به توافق هسته ای می شود. نشانه هایی از پیشرفت وجود دارد. بازگشت آمریکا به برجام جهان را بسیار امن تر می کند.»

بورل در ادامه  با بیان اینکه روسیه بیش از ۱۵۰ هزار سرباز خود را در مرز اوکراین و کریمه مستقر کرده است، گفت: «تشدید درگیری‌ها در منطقه امری بدیهی است.»

او در ادامه گفت: «فعلاً هیچگونه تحریم اقتصادی جدید یا اخراج دیپلمات‌های روسی علیه این کشور برنامه ریزی نشده است، اما ممکن است موضع ما تغییر کند.»

امروز «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، احساس رضایت خود را از مذاکرات اعلام کرد و گفت که مذاکرات کمیسیون مشترک برجام وارد مرحله تهیه پیش نویس شده است. او در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «هیأت‌های (نمایندگی) روسیه و آمریکا در مذاکرات وین رایزنی‌های دوجانبه سودمندی در مورد مسائل مربوط به لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته‌ای در چارچوب برجام داشتند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار