مسکن ارزان می‌شود/ ۳ کلید طلایی برای کاهش قیمت‌ها!

بازار مسکن در ماه‌های پایانی دولت دوباره به سمت نوسان قیمتی در حرکت است این در حالی است که بسیاری از کارشناسان عنوان می‌کنند اقدامات دولت بازار را به سمت آرامش موقتی هدایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار مسکن هم مانند سایر بخش های اقتصادی کشور حال روز خوشی ندارد و بسیاری از خریداران و یا مستاجران در این بازار چشم انتظار تحولاتی برای بهبود وضعیت این بازار هستند.

۳ گام برای ارزانی مسکن

البته چند روزی است که خبرهای خوبی به گوش می رسد که شاید برای متقاضیان حوزه مسکن موثر باشد، یکی از این خبرها افزایش وام ساخت مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان برای انبوه سازان و تحویل تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تا یکی دو ماه آینده و همچنین اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی است که به گفته مسئولان اجرای این اقدامات راهگشای بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد بود.

براساس این گزارش بانک مسکن امسال برای کمک به تولید مسکن برای انبوه‌سازانی که جزو مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک برای آن‌ها حداقل ۱۰ درصد است تسهیلات را افزایش داده است.

بانک مسکن به مشتری‌های فعال بانک که انبوه‌ساز هستند به شرط انجام ساخت‌وساز با استفاده از فناوری‌های نو در شهر تهران، تمامی کلانشهرها، شهرهای بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می‌کند. و این رقم برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

همچنین  رقم تسهیلات ساخت و نوسازی در بافت فرسوده برای سازندگانی که فناوری‌های نو را رعایت کنند در تهران و کلانشهرها ۳۰۰ میلیون تومان است و برای مراکز استان‌ها و سایر شهرها، تسهیلاتی که پرداخت می‌شود به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

در بحث تحویل واحدهای مسکن ملی هم چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود اولین واحد‌های مسکونی طرح مسکن ملی را در اردیبهشت ماه تحویل خواهیم داد و ما متناسب با پیشرفت واحد مسکونی واحد‌ها را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

او ادامه داد: پیشرفت و سرعت ساخت و تحویل  واحد‌های مسکن ملی منوط به آن است که متقاضیان تعهدات مالی و آورده خود را طبق زمانبندی انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول اگر متقاضی آورده خود را با تاخیر پرداخت نکند، واحد مسکونی را به موقع تحویل خواهد گرفت.

همچنین از چند روز پیش ثبت اطلاعات سرپرستان خانوار در حوزه مسکن در سامانه املاک و اسکان مطرح شده که این اقدام در راستای شناسایی خانه های خالی بوده که از سال های گذشته در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس مصوب شده است.

ثبت اطلاعات تمامی خانوارها در این سامانه از ۱۹ فرودین ماه آغاز و تا ۱۹ خرداد ماه ادامه دارد و طبق قانون در صورتی که این اطلاعات توسط خانوارها ثبت نشود مشمول جرائم مالیاتی و برای مستاجران هم مشمول حذف یارانه می شود.

نتواستیم خوب مسکن بسازیم

ایرج رهبر دبیر کانون سراسری انبوه سازان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی تنها برای واحدهای صنعتی به صورت صنعتی سازی ساخته می‌شوند پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت این تسهیلات نقش بسیار موثری در افزایش تولید و عرضه مسکن دارد اما به شرط آن که تغییراتی در این تسهیلات ایجاد شود.

او ادامه داد: باید مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات افزایش یابد چرا که اگر بازپرداخت آن کوتاه مدت باشد با توجه به سود ۱۸ درصدی که برای آنها در نظر گرفته شده است میزان اقساط آنها بسیار بالا است.

او ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته تولید مسکن در کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود و ما نتوانسته ایم عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم به همین دلیل نسبت به سال‌های گذشته فاصله بسیار زیادی گرفته ایم.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه افزایش قیمتی در بازار مسکن به دلیل این است که در پنج سال گذشته تولید مسکن به صفر رسیده بود، گفت: در بحث تسهیلات ساخت مسکن باید دولت زمینه برای انتقال این تسهیلات به خریدار را هم فراهم کند چرا که در سال‌های گذشته بخشی از تسهیلات به خریدار منتقل می‌شد و همین امر باعث استقبال بسیار زیاد سازندگان می‌شود.

رهبر با بیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خریدار منتقل می‌شود، گفت: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی و همچنین طرح اقدام ملی مسکن شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و ایجاد ثبات در بازار مسکن باشیم.

او یادآور شد: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم که بتوانیم آرامش را در بازار مسکن فراهم کنیم.

او یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن و همچنین اخذ مالیات از خانه‌های خالی خود نقش بسیار موثری در ایجاد آرامش و بهبود وضعیت بازار مسکن دارد البته باید دولت برنامه های دیگری را هم برای حذف و یا کوتاه کردن دست دلالان مسکن داشته باشد. م

منتظر کاهش قیمت اجاره هم خواهیم بود

محمودمحمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران.جوان، اعلام کرده بود که با اجرای طرح ثبت اطلاعات سرپرست خانوارها و شناسایی واحدهای خالی از سکنه بازار مسکن به سمت ثبات قیمتی و آرامش هدایت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان که برای شناسایی خانه‌های خالی در نظر گرفته شده و با اجرایی شدن این سامانه شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و بازار اجاره خواهیم بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه نه تنها مالکان، بلکه همه ایرانی‌ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند، گفت: قانونگذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضایی برای آن‌ها نیست، ضمانت‌هایی را در نظر گرفته است

او ادامه داد: برای بازار اجاره هم چندین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم که خود باعث بهبود وضعیت این بازار می شود.

براساس این گزارش بسیاری از مشاوران املاک هم امسال بازار مسکن را بازار آرامی می دانند و معتقدند سه اقدام مهم و اساسی دولت خود تا حدودی می‌تواند بازار خرید و فروش را به سمت آرامش هدایت کند.

 

محسنی یکی از مشاوران املاک در محدوده ولیعصر گفت: به نظر می رسد قیمت مسکن امسال بر خلاف سال های گذشته که به صورت جهشی افزایش می‌یافت افزایش نیابد و قیمت ها هم متناسب با نرخ تورم رشد پیدا کند.

او ادامه داد: اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی شاید تا حدودی عرضه مسکن را در بازار افزایش دهد اما باز هم به نظر می رسد که بازار رشد قیمتی داشته باشد اما نه مانند سال های گذشته که جهشی و صعودی بوده است. 

یکی دیگر از مشاوران املاک توضیح داد: بازار مسکن امسال هم مانند سال های گذشته با رکود سنگین و کاهش حجم معاملات روبرو می شود. امیدواریم امسال دولت تمهیدات بهتری از جمله افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن فراهم کند.

او بیان کرد: باید میزان ساخت وساز از سال های گذشته افزایش می یافت تا امسال شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن می شدیم، بنابراین بعید است امسال هم بازار آرامی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش دولت باید امسال علاوه بر برنامه های که در دستور کار خود قرار داده از جمله پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تحویل واحدهای طرح اقدام ملی و همچنین شناسایی خانه های خالی برنامه های دیگری هم از جمله افزایش توان و قدرت خرید متقاضیان مسکن از طریق تسهیلات خرید مسکن بالا ببرد تا شاید شاهد آرام شدن این بازار در کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۴۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام. همینطور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسکن مهر طرح و ایده خوبی بود که بسیاری جوانان صاحب خانه شدند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۱۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا کنه مسکن طرح اقدام ملی رو خوب بسازن تو ساخت مصالح خوب کارببرن مهمتربن مسئله الان خونه ها سقفش عایق صوتی نمیزارن حریم خصوصی نداریم صدای هم دیگر رو میشنویم ما خونه خریدیم سقفش نازکه صدای ما اروم هم میره بالا صدای اونا رو ما هم مشنویم بساز بفروشی خونهای طرح ملی مسکن جوانان رو پسرم نوشته محکم بسازن سقفها رو عایق صوتی بزارن بساز بفروشی نسازن تو شهر مون ساری
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت پایین نمیاد اجاره ها هم پایین نمیاد مسکن طرح ملی جوانان رو زودتر درست کنند تا جوانان خونه دار بشن تو ساری ۴۰ میایون گرفتن اسم پسرم افتاد خدا کنه گفتن2/5 سال زودتر درست بشه نمیدونیم شروع به ساخت کردن یانه
Iran (Islamic Republic of)
؟
۰۰:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا در سطح شهر انقدر ساختمان های نیمه کاره و رها شده وجود دارد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
؟
۰۰:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا در سطح شهر انقدر ساختمان های نیمه کاره و رها شده وجود دارد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حتما
سیمان سه برابر
شن سه برابر
آهن هر روز گرونتر
ما هم ساده باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آره از فردا صاحبخونه میاد در میزنه میگه داداش این اضافه مبلغ رهنی که پارسال زیاد کردی ! منو حلال کن !
بجای اینکارا .برید مسکن مهر راه بندازید شاید چهارنفر صاحبخونه بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
املاک مسکن ملک و زمین در ایران در رکوده و ارزش سرمایه گذاری را ندارد تا ده سال ابتده ادامه داره
Germany
جمشید
۲۲:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه... کدام ارزونی؟ هر کی رسیده شده بنگاه املاکی یا بساز بفروش یا دلال٬ قشر مرفه و برج نشین ها هم به خوشی و شادی. چه سیل چه زلزله چه تحریم٬ ککشان هم نمیگزه. از تهران تا قم هزار تا رستوران و سوهانی است اما یه دستشویی توالت درست حسابی پیدا نمیشه٬ سیستم فاضلاب عهد بوق. شده هند و پاکستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باگران شدن همه چیز ازدستمزد وکرایه ومایحتاح خانوار وسیمان وآهن وصد تا کوفت وزهره ماره دیگه انتظار ارزانی چی رو دارید .ازماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هشت سال هیچ کاری برای مسکن مردم ، جز وراجی کردین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کر گویی ها شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حتما مسکن ارزان میشود به سه دلیل
دلیل اول سیمان سی درصدد گران شد
دلیل دوم دستمزد کارگر ساختمانی دوبرابر شده
دلیل سوم قیمت وسایل و لوازمات ساختمانی چندین برابررشده
بنابراین مسکن هیچ گاه ارزان نخواهد شد خیالتان راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو روخدا به فکر جوانان باشین اخه چجوری بتونن با این هزینه ها خونه اجاره کنن در کنار هزینه های دیگه
ی تسهیلاتی چیزی بدید لفنننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسکن ملک و زمین تا ده سال دیگر در ایران در رکود هست و برای سرمایه گذاری استفاده نمی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بریم بخریم
هرچی میگن باید برعکسش عمل کرد
Germany
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
500 میلیون وام بگیری با سود 18 درصد یعنی ماهیانه 10 میلیون تومن فقط سود پول وام باضافه هزینه پس انداز و رشوه و سفته و سند و ضامن و جریمه درمیاد 12 میلیون فقط سود بانک ماهیانه. آخه با کدوم منطق کسی که مسکن مهر بگیره به فرض محال ماهیانه 15 میلیون تا 20 تا به بانک بپردازه بعد سند در رهن بانک باشه آخه مگر مافیا تر از این طرح هم موجوده؟ ؟؟ دو راه بیشتر نیس یا این طرح مخصوص اونایی هستش وام میگیره ولی قصد بازپرداخت نداره یا اقتصاد معیوب خودمونه که وام امروز بگیری خونه سال بعد دو برابر بفروشی اینجوری سود کنی... !!!!!!! ؟؟؟؟؟؟این هم یعنی باز ابرتورم بعدی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چراخانه ها بعضا بیکیفیت ساخته شده ولی قیمتها خیلی بالا!؟!؟ دیگه کیفیت کالا درایران معنایی نداره وهمه فقط پول رامی بینند! ؟! ؟ چرا!! ؟ معلومه دیگه، درنظامی که به دزدی ودروغ وثروت ورشوه وقدرت، بیش تر اهمیت می دهد، بیشترازاین انتظاری نیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بااحتیاط زلزله های اخیربارروانی جامعه بااین خبر خوب میشه اما محل بودجه کجاست یک ستادلازمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت اگه قیمت تمام شده هر متر مربع آپارتمان رو با مصالح بازار آزاد و تمام عوارض و مالیاتش به مردم بده بقیه اش رو مردم بلدن چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اجر گرون شده فقط سیمان نیست که .از گرونی اجر چرا چیزی نمیگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این دولت هر چی میگه مردم باید بر عکس شو قبول کنند یعنی مسکن گران میشود این تاریخ ثابت کرده ومیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون مسئول که حرف از ارزانی مسکن میزنه در حالی که قیمت مصالح ساختمانی بدون وقفه بالا میره صد در صد متوهمه نجاتش بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسولین خود شون به خواب خرگوشی زدن خیر باشه آقایون این همه شعار ارزونی اول تورم سراسری رامهار کنید بعد شعار ارزونی مسکن بدین
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۵:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بشین تا ارزون بشه همین دیروز سیمان رو کردین پاکتی ۴۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگر یک واحد آپارتمان بیشتر از ضد کیسه سیمان میبرد ؟
میشود ۴/۵ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
وضع همین این کرسی بودجه ها را که شرکت های خصولتی حقوق نجومی می دهند باید از جیب نود درصد جامعه در بیاورند ده درصد جامعه منابع ملی جیب نود درصد جامعه را غارت می کنند کو مسول چرا جلوی تورم پنچاه درصد نابودی پول ملی فقر نود درصد جامعه گرفته نمی شود مجلس آمد وضع را بدتر کرده همش بی عدالتی دروغ بس کنید مرک هم است قیامت باید جواب این بی عدالتی ها ظلم ها را بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر بجای پرداخت وام خانه ارزان با اقساط کم بهره و بلند مدت بدن بله ارزان می شود البته اگر برخی از آقایان صاحب املاک بانفوذ اجازه بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به ما گفتن برق مصرف نکنید تا مجانی بشه حالا میگن اگه مصرف نکنید یعنی خالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
همون طور که قرعه کشی خودرو هیچ کمکی نکرده تا حالا این طرح ثبت املاکم الکیه .من یکساله اسم مینویسم برنده نشدم از خرداد پارسال شروع کردم اگه باور ندارید اسکرین شات بدم از سایت سایپا و ایران خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی مصالح ساختمانی گران میشه هزینه های شهرداری هم زیاده چجوری ملک ارزون میشه؟ثابت شاید بمونه ولی ارزون نه
Iran (Islamic Republic of)
سیمان و آهن و امروز برق
۱۴:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
: اگر مشترکی پس از این تاریخ میزان برق مصرفی خود را کاهش نداده باشد علاوه بر افزایش 7 درصدی عمومی و 16 درصدی مشترکین پرمصرف که هر ساله به بهای برق اضافه می‌شود، امسال در زمان اوج مصرف تابستان 10 درصد دیگر نیز افزایش قیمت خواهند داشت که جمع این ارقام برای مشترکین پرمصرف 33 درصد می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچ اتفاقی بنفع مردم نمیافتد. احمدی نژاد خانه دارشدن در شهر را ارزوئی بگوربردنی کرد. هیچ مسئولی, هیچ وزیری, هیچ نماینده مجلسی ( مگر انگشت شماری) دوست ندارد ضرر کند.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۴۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا حالا این کلیدها کجا بوده نکنه با بقیه کلید ها در انبار کاه افتاده بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش دولت محترم خودش آپارتمان رایگان در اختیار افرادی که تازه ازدواج کرده قرار دهد به مدت 5سال و جوانان اقدام به تشکیل خانواده داده....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا خودرو هر روز گرانتر از دیروز میشود؟ چرا مرغ هر روز گرانتر میشود؟ خجالت بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تنها چیزی که میشه گفت اینه که تو این کشور هیچی ارزون نمیشه و قطعا روزی آه ملت مظلوم ایران دامان مسئولین رو خواهد گرفت شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنده به عنوان کسی که ۱۷ سال تو کار ملک هستم بهتون میگم و حدس میزنم رکود منجر به سقوط قیمت در مسکن در راهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو قطعا هیچی حالیت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو واقعا تو کار ملکی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قیمت ملک 4 برابر شده - یعنی ملکی که متری 10 میلیون ارزش داشته الان 40 میلیون شده -آقایان اگر همت کنند بتونن یه حباب 10 تومنی از قیمت ها کم کنند و ملک بشه متری 30 میلیون !!! این میشه سقوط قیمت ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر جقدر هم ارزون بشه درامدها به خرید مسکن نمیرسه
Germany
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یه تومن بده به آش به همین خیالم باش. آش رو با جاش نخورن بقیه پیشکش. تنها چیزی از دولت محترم دیدیم گرونی گرونی و گرونیه و خالی کردن نهایت سفره مردم بوده غیر این سراغ داشتین... دولت یه روز به بورس علاقه نشون میده یه روز به مرغ امروزم به مسکن و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در ثبت نام طرح اقدام ملی نامردی شد همونساعت اول هر کی دسترسی به نت خوب داشت ثبت نام کرد و خیلی ها موندن باید چند روز فرصت ثبت نام میدادند بعد قرعه کشی میکردند اینجوری به عدالت نزدیکتر بود
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۳:۴۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چطوری مسکن ارزون میشه امروز نرخ جدید سیمان ابلاغ شد پاکتی42هزارتومان، مردم الاغ نیستند، این مردم را با مردم دوره قاجار مقایسه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون وزیرآخوندی روبیارید که بعد6سال فرمودن افتخارمیکنم طی این سالها حتی یک آجرروآجرنگذاشته اماخودش گویا آسه خودش هزاران واحدساخته که برن ازاون بخرن خیانت تا کجا خدایاایناقیامت یادشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من کلیدمو گم کردم کسی پیدا کرده خبر بده به 118 اونجا به من خبر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه مسکن گرونه که ارزون میشه...پدرم همیشه تعریف میکرد این حیاط 128 متری رو 128 هزار تومان یعنی متری 1000 تومان خریدم اون زمان که حقوقش ماهی سه هزار تومان بود راستی الان 128000 تومان قیمت یک دمپاییه یا پنج جفت جوراب ....مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
1.چرا نقاط خوب شهر انبوه سازی نمی کنید برا فقرا
2.چرا سپاه، ارتش،نیروی انتظامی و... کل زمین های گُل شهرها رو گرفتن؟ اینها رو از شهر بیرون کنید و تو زمین ها برا فقرا خانه بسازید
3.بافت قدیم هر شهر بازسازی کنید
به خدا آگه این سه تا رو عمل کنید اول اینکه دره طبقاتی از بین می رود، دوم اینکه قیمت‌ها همه جا یکنواخت می شود و سوم اینکه مسکن خوب بسازید برا فقرا نه آشغال
Germany
ناشناس
۲۳:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماهیچی ارزون نمیشه،این یک اصل اقتصادی درکشور ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اجر گرون شده سیمان هم گرون شده.قبول ندارید زنگ بزنید کوره های اجر پزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعلا که دیروز سیمان و آجر گرون شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ای بابا ماهم که باهزار بدبختی اطراف تهران یه واحد کوچیک خریدم الان باید استرس خفه کنه به حاطر بدهی اجاره دادم اگرمستاجر ثبت نام نکنه چی میشه اصلا از کجا باید بفهمیم ثبت نام کرده یانه حداقل کسی که یک واحد داره رو معاف از مالیات میکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچی نمیشه ولش کن بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بشین تا صبح کرامتت بدمد
United States of America
بزرگ( در شرایط کرونا)
۱۲:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کباری بازمیگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید اول معلوم بشه چه قدرتی مافیای مسکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی از مردم با وعده ارزونی چیزی را نخریدند بعداز مدت کوتاهی چند برابر مجبور شدند بخرند دولت باید عملگرا و امین باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینکه یک خونه با وام ساخته بشه و 18 درصد سود و پشتوانه و مدارک و سند و سفته و هزارجا بشه و آخرشم مالیات کشور هم دوس برا خونه ها علاقه مند شده اخیرا..، آخرش میشه سرنوشت مرغ که هم گرون بشه و هم براش صف ببندن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دمت گرم تا میتونی همه چی گرون کن
من که عشایرم و سر کوه زندگی میکنم ولی تو یکی روشنفکرای تهرانی گذاشت تو کاسه مردم ۸ سال گرفتار کردی ملت
خوب دستمزدشون دادی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی میگی ؟تهران که همش شهرستانی هستن عید رو ببین چه خلوت میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا هر وقت یه حرفی زدن دقیقا عکسش بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا هر وقت یه حرفی زدن دقیقا عکسش بوده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این ماه های اخر دولت یادش اومده کاری نکرده برا خونه.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا که میگن ارزون میشه .۱۰۰ درصد گرون میشه.تامام.
Iran (Islamic Republic of)
ABC
۱۱:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قرار نیست هرچیزی رو که میگن انتشار بدین. وقتی تمامی مصالح ساختمانی و هزینه کارگر 35 درصد گرون شده چطور ممکنه مسکن گرون نشه. افزایش 35 درصدی هزینه ها یعنی افزایش 70 درصدی قیمت ها. علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
بوشهری
۱۱:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا کارشناس نیستید که اینطور مینوسید (مسکن ارزان میشود) یا تو ایران نیستید یا سواد ندارید. آدم حسابی سیمان 100درصد گران شد .دستمزد ها گران شد. آهن .لوازم برقی گران شد اونوقت مسکن ارزان میشود. بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۱:۳۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باشه حتما همین که شما میگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یاخدا بازم کلید:-(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سیمان گیر نمیاد چه جوری مسکن می خواد پایین،اصلا ساخت و سازی در این چند سال صورت نگرفته پس مسکن چه جوری می خواد بیاد پایین،نقدینگی زده بالا پس مسکن چه جوری می خواد بیاد پایین،آهن زده بالا بابا پس مسکن چه جوری میخواد بیاد پایین،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
صبح شده بیدار شو. خاب خوبی بود.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقاجان راست میگن دیگه .
توی هر خیابان که میری ، می بینی ۲۰ تا خونه رو حراج کردن .
هم قیمت ها کاهش پیدا کرده و هم قسطی میدهند .
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۱:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
با این خبر مسکن دوباره گران خواهدشد وام 450میلیونی یعنی افزایش قیمت مسکن یعنی تورم خدا بداد این ملت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ارزان میشود علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
علی بابا
۱۱:۰۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
همونطور که واکسن رو رایگان کردید همونطور که بورس رو رونق دادید همونطور هم مسکن ارزان میشود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دستتون درد نکنه.
خیالم راحت شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فعلا که ملت خانه اجاره میکنن اجاره نمیدن ما هم تو این کرونایی نمیتونیم بریم شکایت!
با این اوضاع ما هم که خانه داریم تو ضرریم چاره ای جز افزایش 50 درصدی قیمت اجاره نداریم!
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۵۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مصالح ساختمان و ... رفته بالا و در حال گران شدن هست و با وعده دلخوشی ندید واقعیت این با این مطالب در حال وقت خریدن و گران کردن کرایه ها و .. هستید تو رو خدا یک کارشناس معمولی را مسئول بنیاد مسکن و صنعت و تجارت کنید تا همه چی بهتر بشه. فقط یک نفر کافیه
Japan
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خبر کذب چرا میگید؟؟
سیمان آهن لوازم برقی دستمزد همه رفته بالا اونوقت مسکن ارزان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما که میگوئید یک نفر در تهران 2500واحد مسکونی داره ویکی دیگر هم 750واحدچرا سراغانها نمی روید اگرمرد هستید
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا بخیر کنه
دوباره اسم کلید اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی میشه بجای اینکه با وام مسکن ماشین بگیریم، خونه بگیریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ای بابا، جوونی مون رفت بابت حرف
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در کوچه متحیر یان خیابان شریعتی شش طبقه ساختمان برای شرکتها می‌سازند که اصلا مطابق با عرض کوچه نمیباشد و این کوچه تماما مسکونی است خواهشمند است شهرداری از مجوز شرکت به این ساختمان جلوگیری کند همه چیز درمحله ها خیلی شنبه یکشنبه شده . اندازه ساختمانها روکار ساختمانها. پیاده رو نساخته ها.و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودتان را باعث خنده مردم کرده اید سیمان یازده هزاری شده سی تومان
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۵۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثل اینکه خوابید سیمان نه هزار تومانی شده چهل و سه هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودتان را باعث خنده مردم کرده اید سیمان یازده هزاری شده سی تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی یک کلمه شما راست بگید اگر بورس درست شد خونه هم ارزان میشه و کلام آخر رای بی رای با این مشکلاتی که راه انداختید
Germany
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این تیتر رو زمان قبل از انقلاب میزدید قابل قبول بودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بانک مسکن صد ملیون میده اونوقت دویست و چهل ملیون پس میگیره اونوق این چهار صدتومانا چند میخواد از مردم پس بگیره خدا میدونه بنظر ادم عاقل اونوقت مسکن ارزون میشه ِ. جالبه شریک قافله شونم میگه بهتره مثل تموم دنیا نصف باز پرداخت تهسیلات به خریدار هم واگذار بشه .وقتی فاصله حقوقهای مسولین و مردم باهم نجومی باشه بیشتر از این طراوشات از ذهنشون بیرون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه ، شما که نتوانستید جلوی افزایش کرونا را بگیرید چطور می توانید قیمت مسکن را بیارید پایین . من خودم هیچ مسکنی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سیمان هم گرون شده هم نایاب چجوری مسکن میخوادارزون بشه اونوقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم منتظر گرانی مجدد مسکن باشید دوباره تصمیم گرفته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سياسيت دولت بايد ساخت و ساز در شهرها و روستاهاي كم جمعيت باشد. افزايش ساخت و ساز در شهرهاي بزرگ يعني افزايش آلودگي هوا، ترافيك و ناامني هاي اجتماعي و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
گندم رو گذاشتید پنج هزار
هر آدمی که دو واحد اقتصاد پاس کرده باشه میفهمه که برای سه چهار ماه دیگه چی در انتظار مملکت هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
توی این دوران ۸سال یک دونه آجری روی دیوار نگذشتند که قیمت مسکن سر به فلاک کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
زهی خیال باطل. نسل جدید باید خونه دار شدنشونو تو گور ببرن تا ابد.نه میشه ازدواج کرد و تشکیل زندگی داد نه میشه حتی شکمو پرکرد. برای همین همش تو فضای مجازی تا صبح بیدارن و وقت و سرمایه جوانیشون رو به بطالت میگذرونن.چون میدونن هیچ امیدی به به آینده ندارن.نه کار نه زندگی نه سرمایه نه.....همین باعث بروز فساد و .. میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بیل گیتس: اگر فقیر به دنیا بیایی تقصیر تو نیست، ولی اگر فقیر از دنیا بروی تقصیر خودت است
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۸:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا وامو به انبوه ساز میدین ، اینهمه ساخت وساز میشه بدون اینکه نیازی به وام داشته باشه این بساز وبفروشها !!!!
یعنی واقعا همینو هم متوجه نمیشید !!!؟ یعنی کارشناسیتون درهمن قدره !!؟
شما خدتون امار خونه های خالی رو تو تهران وشهرستانها اسف بار اعلام میکنید !!
نیازی به کمک به سازنده نیست . قیمتها رو کنترل کنید و مانع گرون فروشی بشید واون وامو به خریدار بدهید نه سازنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خواهشن از اسم کلید حرف نزنید ک حالمون بهم میخوره تو این 8 سال خواب بودید ک بخواد ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر موقع اسم کلید میشنوم یاد تلگرام می افتم! :)
Iran (Islamic Republic of)
ايماني
۰۸:۲۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام هر وقت ماشين ارزان شد مسكن هم ارزان ميشه هر وقت گفتيد ارزان ميشه گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا مورد اصلی رو نمیگید که مسئله ی بازگشت آمریکا به برجام است که این خود به تنهایی قیمت مسکن را تا نصف کاهش خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
-
۰۸:۵۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوبی شما؟!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قرص هایت را مرتب استفاده کن .
انشاالله بهتر میشی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
قرص کامل مصرف شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو این مملکت فقط جون آدمیزاد که ارزون می شود
آخرین اخبار