افزایش ۱۳ برابری آزمایش های مثبت کرونا در اسدآباد

فرماندار شهرستان اسدآباد از افزایش ۱۳ برابری آزمایش‌های مثبت کرونایی این شهرستان در هفته پایانی فروردین به نسبت هفته اول ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد در ستاد مدیریت کرونا ویروس شهرستان اسدآباد، با اشاره به موج سنگین کرونا در پیک چهارم این بیماری گفت: در هفته اول فروردین در حالی که تعداد تست‌های مثبت کرونایی این شهرستان ۷۵ مورد بود در حال حاضر در هفته پایانی ماه تعداد تست‌های مثبت کرونا به ۸۶۴ مورد افزایش یافته که این آمار نشان از موج سنگین کرونا در موج چهارم دارد.

او با تأکید بر انجام شدن هدفمند و مدیریت شده تست‌های سریع با اولویت بندی لازم  اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای ۱۸ مرکز ۱۶ ساعته تست سریع کرونا است که از این تعداد، دو مورد به صورت سیار دارای فعالیت هستند و در صورت ضرورت و نیازسنجی دانشکده علوم پزشکی شهرستان حتماً نسبت به افزایش این مراکز اقدام کند.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با بیان اینکه اسامی افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده است و از این افراد کسانی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکرده اند، برای برخورد با آن‌ها اقدامات لازم انجام گیرد، گفت: مراسم‌های آئینی و مذهبی به طور کامل در ایام ماه مبارک رمضان و اقامه نمازجمعه و نماز‌های یومیه جماعت در مساجد در شرایط وضعیت قرمز شهرستان تا اطلاع ثانوی و زمان دریافت دستورالعمل تعطیل هستند.

کتابی همچنین با بیان اینکه انتظار است دانشکده علوم پزشکی شهرستان با وجود زحمات بسیاری که در این برهه بر دوش می‌کشد، حضور مؤثرتری در بحث آموزش داشته باشد، تصریح کرد: در راستای اطلاع رسانی به ویژه در محلات آلوده با برپایی چادر می‌توان از ظرفیت و امکانات هلال احمر، گروه‌های جهادی و نیز مراکز بهداشت استفاده کرد در ضمن حضور مداحان در مراسم‌های ختم ممنوع بوده و در صورت حضور به عنوان جرم مشروط به دادستان معرفی خواهند شد.

او تشدید بازرسی ها، اجرای با دقت دستورالعمل بستری و ترخیص، توجه رؤسای ادارات و بانک‌ها نسبت به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات خود، حضور گروه‌های بهداشتی و هلال احمر و هیئت اندیشه ورز برای توزیع ماسک رایگان بین افراد بدون ماسک سطح شهر با فرهنگسازی لازم، جلوگیری از هر گونه تجمعات و مراسم‌ها قبل از شکل گیری در سطح روستا‌ها از سوی بخشداری‌ها و دهیاران، مشارکت مردم در تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید کرد.

او بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان محدودیت‌های اسدآباد تابع مقررات ستاد کرونا کشور بوده و همچنان گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت تا اطلاع ثانوی را ندارند و مبادی ورودی و خروجی شهر برای ممانعت از ورود خودرو‌های با پلاک‌های غیربومی از شهر‌های نارنجی و قرمز توسط نیروی انتظامی، پلیس راهور و بسیج مردمی تحت کنترل قرار دارد.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه فعالیت دستفروشان در معابر پیاده رو‌ها ممنوعیت دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت همه فروشگاه‌های زنجیره ایی شهرستان تا ۹ شب مجاز بوده، در غیر این صورت طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ای کاش هم تدبیر شده بود برای جلوگیری از سفرها و تجمعات از سوی دولت و مسئولان و هم اینکه مردم رعایت می کردند ...متاسفانه الان شاهد روند افزایشی و مرگ و میر بالای مبتلایان به کرونا هستیم