پارلمان عربی خواستار کمک جامعه جهانی به لبنان شد

پارلمان عربی از جامعه جهانی خواست به لبنان برای گذر از بحران اقتصادی که در آن قرار دارد، کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، پارلمان عربی از کشور‌های عربی، جامعه جهانی و اهداکنندگان بین المللی خواست تا در این زمان حساس که لبنان در حال گذار از آن است، با این کشور همبستگی و از آن حمایت کنند تا به آن کمک آن‌ها از بحران اقتصادی خود خارج شود.

«عادل العسومی»، رئیس پارلمان عربی در بیانیه‌ای تأکید کرد: پیوستن همه طرف‌ها به گفتگوی فوری برای رسیدن به توافق درباره تشکیل یک دولت با صلاحیت و تخصص ملی در لبنان اهمیت دارد. دولتی که توانایی رویارویی با چالش‌های اقتصادی موجود و تهیه نقشه راه روشن برای اجرای اصلاحات لازم و نجات کشور از بحران فعلی را داشته باشد.

او گفت: کشور لبنان دیگر تحمل هیچ گونه تاخیری در دستیابی به یک راه حل جامع و نهایی برای تشکیل دولت را ندارد.

العسومی افزود: موضع قاطع پارلمان عربی پشتیبانی کامل از هر آنچه امنیت و ثبات جمهوری لبنان را تقویت، منافع عالی ملی لبنان را و آرزو‌های آن‌ها را برای امنیت، توسعه و ثبات محقق می‌کند، است.

رئیس پارلمان عربی از کشور‌های عربی، جامعه جهانی و اهداکنندگان بین المللی خواست در این برهه حساس که بیروت از آن عبور می‌کند در کنار لبنان بایستند و به آن کمک کنند تا به اجماع ملی مورد نیاز دست یابد و از بحران اقتصادی فعلی خود خارج شود.

بیانیه پارلمان عربی در حالی صادر شد که حسان دیاب نخست وزیر موقت لبنان طی سفر خود به قطر و در دیدار با مقامات این کشور، به اوضاع بد حاکم بر لبنان اشاره کرد و گفت: از کشور‌های عربی درخواست می‌کنیم تا در کنار بیروت بایستند و از آن حمایت کنند.

وی با بیان اینکه لبنان در آستانه فروپاشی فراگیر است، ادامه داد: پیچیدگی‌ها مانع تشکیل دولت پس از گذشت ۹ ماه از استعفای دولت، است.

نخست وزیر موقت لبنان با تاکید بر اینکه این کشور در معرض خطر شدیدی قرار دارد گفت: از کشور‌های عربی درخواست می‌کنیم تا یک شبکه امنیتی برای حمایت از لبنان و مردمان آن باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار