مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت:میزان آلودگی پساب تصفیه‌ شده فاضلاب بندرعباس پنج برابر بیشتر از حد استاندارد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حبیب مسیحی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت:خور گورسوزان و ساحل سورو بندرعباس بیشترین تنش آلودگی در ساحل بندرعباس دارند.

مسیحی با اشاره به اینکه میزان آلودگی پساب تصفیه‌ شده فاضلاب بندرعباس پنج برابر حد استاندارد است، افزود: امیدواریم با دستورات استاندار و تاسیس شرکت زیرساخت خلیج فارس و همکاری بنگاه‌های اقتصادی شاهد اتفاقات مناسبی در زمینه تصفیه فاضلاب بندرعباس در آینده‌ای نزدیک باشیم.

او با اشاره به کاهش منابع آبی در هرمزگان افزود:میانگین مصرف آب در کشور روزانه ۱۸۰ لیتر است، اما در هرمزگان این میزان به ۲۵۰ لیتر رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: باید در مصرف آب مدیریت صحیح صورت گیرد تا بتوانیم مشکلات پیشرو  را با توجه به  کمبود بارندگی  پشت سر بگذاریم.

مسیحی گفت: صنایع مهمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در حال شکل گیری است که نیازمند تعامل مناسب با اداره کل محیط زیست است تا در آینده با کمترین تنش زیست محیطی همراه باشیم، زیرا این منطقه در کنار عسلویه قرار دارد و نباید هم افزایی این  منطقه در آینده شرایط نامناسبی را رقم بزند.

او افزود: در غرب بندرعباس نیز با مدیریت مناسب صنایع موجود شاهد کمترین تنش زیست محیطی هستیم و جز نیروگاه بندرعباس که در زمستان پارسال  ۸۰ درصد سوخت آن را مازوت تشکیل می‌داد دیگر با مشکل جدی رو به رو نبودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان افزود: شعار امسال روز زمین پاک مبتنی بر «احیای زمین، افزایش بهره وری و توسعه پایدار» است که نشان دهنده اهمیت توسعه مبتنی بر رعایت الگوی زیست محیطی است.

مسیحی با اشاره به اینکه قرار است دو نیروگاه کنار نیروگاه بندرعباس برخط شودو نیروگاه قدیمی به سمت تعمیرات برود،گفت :امسال  سعی می کنیم سوخت این نیروگاه‌ها را  تماما گازی کنیم تا مشکلات آلایندگی کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.