قطع درختان و تخریب دیوار یک واحد تولیدی در آبیک

شرکت برق منطقه‌ای زنجان، چندین اصله درخت و بخشی از دیوار‌های محوطه یک واحد تولیدی را در آبیک قطع و تخریب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، شهریاری مدیر شرکت آریا کیان گفت: ۲۹ فروردین شرکت برق منطقه‌ای زنجان به بهانه کاشت درخت و ساخت و ساز در حریم دکل‌های فشار قوی تعداد زیادی اصله درخت را قطع و بخشی از دیوار‌های محوطه شرکت را تخریب کرده است.

او افزود: شرکت آریا کیان از سال ۸۳ این مکان را که قبلا مرغدارای بوده خریداری کرده و در حریم دو دکل برق فشار قوی که از محوطه آن گذشته هیچ ساخت و سازی نداشته است.

شهریاری می‌گوید که تاکنون اخطاریه‌ای از برق منطقه‌ای در این زمینه دریافت نکرده و نمایندگان این شرکت بدون اطلاع قبلی دست به تخریب زده اند.

در پیگیری‌های انجام شده، مسئولان برق منطقه‌ای زنجان اعلام کردند که تخریب دیوار، قانونی و با مجوز از دادگاه بوده و از سال ۸۳ چندین بار به مالک کارخانه اخطاریه داده شده است.

نوری مدیر روابط عمومی شرکت منطقه‌ای برق زنجان گفت: شرکت‌های برق به خاطر پایداری شبکه و پیشگیری از هر گونه خطرات و حوادث و بر اساس قانون ساطمان برق ایران، تصویب نامه رعایت حریم شبکه برق مصوب هیات وزیران و لایحه رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق مصوب ۱۳۵۹ موظفند چناچه در حریم و مسیر انتقال برق، تاسیسات و درختانی باشد با دادن مهلت مناسب حریم را پاکسازی کنند.

او افزود: به شرکت آریا کیان در آبیک چندین بار اخطار داده شد که آخرین مورد آن سال گذشته بود و پس از تمکین نکردن مالک بر اساس رای مرجع قضایی بخشی از درختان و دیواری‌های در مسیر و حریم دکل‌های برق تخریب و قطع شد.

این کارخانه به خاطر نیازی که ایران خودرو داشت ظرف ۸ ماه با جدیدترین تجهیزات در سال ۸۳ احداث و ۸ سال پیش به خاطر برخی مشکلات تعطیل شد.

مدیران شرکت آریا کیان چند ماهی است در پی احیای این واحد تولیدی صنعتی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.