بررسی پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از رسیدگی به پرونده تخلف ۵۴۱ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر استان در سال ۹۹ خبر داد.

سعید حیدری رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بررسی ۵۴۱ پرونده تخلف شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در سال ۹۹، گفت: از این تعداد ۴۸۱ پرونده در حوزه کالا و ۶۰ پرونده در حوزه مسافر بودند.

او افزود: در حوزه شرکت‌های حمل و نقل کالا، از مجموع پرونده‌های مورد بررسی قرار داده شده ۳۵۰ رای صادر شد که این احکام شامل تعطیلی ۶۰ شرکت، پرداخت جریمه نقدی برای ۲۱۰ شرکت، تذکر کتبی برای ۴۵ شرکت و تبرئه ۳۵ شرکت است.

حیدری با بیان اینکه در آراء صادره کمیسیون به بیش از یک پرونده تخلفاتی شرکت‌ها رسیدگی شده است، اظهار داشت: در حوزه شرکت‌های حمل و نقل مسافربری نیز از مجموع ۶۰ پرونده، ۶۰ رأی شامل تذکر کتبی به ۸ شرکت، پرداخت جریمه نقدی برای ۴۳ شرکت، تعطیلی ۳ شرکت و تبرئه ۶ شرکت است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان عمده تخلف شرکت‌های حمل و نقل کالا را تاخیر در پرداخت کرایه، سوء استفاده از کارت هوشمند و رعایت نکردن ضوابط مدیر فنی و عمده تخلف شرکت‌های حمل و نقل مسافر را تخلفات رعایت نکردن ضوابط و مقررات مربوط به حمل ونقل مسافر (سامانه سپهتن و شیوه نامه‌های بهداشتی) اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این اداره کل با اعمال نظارت بر روند عملکرد شرکت‌های حمل و نقل اعم از کالا و مسافر در سطح استان و پس از احراز تخلفات حمل و نقلی، با شرکت‌های متخلف برابر ضوابط و مقررات مربوطه برخورد و تصمیمات شایسته را در کمیسیون ماده ۱۲ استانی اتخاذ کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.