روز زمین پاک و پاکسازی جاده فراهان از زباله

به مناسبت روز زمین پاک دوستداران محیط زیست حریم جاده فراهان را از زباله پاکسازی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به مناسبت روز زمین پاک و در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست دوستداران محیط زیست حریم جاده فراهان را از زباله پاکسازی کردند.

این کار خیر با مشارکت محیط زیست شهرستان و شهرداری شهر فرمهین صورت گرفت و در این حرکت ارزشمند زباله‌های جمع آوری شده با خودروی حمل زباله به جایگاه دفن زباله منتقل شد.

روز زمین پاک بهانه‌ای برای پاک زیستن و همدردی با طبیعت و دوری از روزمرگی و زندگی خسته کننده ماشینی جامعه امروز، نیازمند حضور مردم و سازمان‌های مردم نهادی است که دل درگرو سبز زیستن دارند.

در سال ۱۹۷۰ در پاسخ به بحران محیط زیست، روز ۲۲ آوریل مصادف با دوم اردیبهشت به عنوان روز زمین پاک انتخاب به منظور ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسائل زیست محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین نامگذاری شد.

کشور ما ایران عزیز هم در این امر خیر با دیگر کشور‌های جهان همراه شد و هر ساله هفته زمین پاک را که از دوم اردیبهشت ماه با نام روز زمین پاک آغاز می‌شود، به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می‌دارد.

سازمان حفاظت محیط‌زیست «احیای زمین، افزایش بهره‌وری برای توسعه پایدار» را به عنوان شعار روز زمین پاک برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.