نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاه مردم به برنامه‌های رئیس جمهور باشد نه شعار‌های او

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت.


علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: در نظام جمهوری اسلامی ضمن شرایط کلی که برای رئیس جمهور در قانون اساسی در نظر می‌گیرند، شرایط زمان هم مولفه مهمی در انتخاب اوست، به این معنی که با آگاهی کامل از اوضاع جامعه و با برنامه اعلام نامزدی کند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ضمن تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید از سلامت روح و روان برخوردار باشد، اظهار کرد: او باید از توانایی جسمی خوب هم برخوردار باشد؛ چرا که فردی که بیمار باشد یا دچار مشکلات جسمانی باشد نمی‌تواند تمام وقت کار کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور چهار سال آینده کشور باید برخوردار از تجربه‌های رؤسای جمهور قبلی باشد، به این معنی که در عرصه کار‌های اجرایی در سمت‌های مختلف مثل استاندار، نمایندگی مجلس، معاون وزیر و وزارت بوده باشد تا با الفبای کلی کار آشنا باشد.

نمازی گفت: در قانون اساسی آمده است که رئیس جمهور باید پاسدار مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد که لازمه آن داشتن کاریزماست تا اگر کسی بر خلاف مذهب یا نظام عمل یا قانون اساسی را لغو کرد، بتواند جلوی آن را بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تشریح کرد: رئیس جمهور باید بیان فصیحی داشته و با مردم به خوبی ارتباط برقرار کند. همچنین او بتواند اعتماد بین دولت و مردم را احیا کند. مردم هم باید دقت کنند که به جای توجه به شعار‌ها به برنامه‌ها نگاه کنند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور کشور باید رابطه خوبی با رهبری برقرار کند. همچنین با توجه به اینکه رئیس جمهور دومین مقام رسمی کشور می‌باشد و اجرای قانون اساسی بر عهده اوست، بنابراین باید بتواند با روسای دو قوه دیگر رابطه خوبی برقرار کرده و با آن‌ها هماهنگ باشد.

نمازی ادامه داد: در یک سال شرایط کرونایی کشور، روحانی از دفتر خود بیرون نیامده و سفری نرفته است،در حالی که رئیس جمهور ضمن رعایت شرایط کرونایی باید خود را با شرایط جامعه وفق دهد و مردمی باشد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه تصریح کرد: علاوه بر معیشت مردم، در زمینه اجتماعی چالشی‌هایی مثل رواج خشونت بین مردم، طلاق و اعتیاد مواجه هستیم. در زمینه فرهنگی هم شاهد نابرابری‌هایی هستیم که باعث توزیع ناعادلانه فرصت بین اقشار مختلف جامعه می‌شود. رئیس جمهور باید با توجه به ویژگی‌های خاص این دوران، وارد عرصه انتخابات شود و بتواند برنامه‌ای منطبق با نیاز‌های جامعه ارائه کند.

نمازی گفت: دوره آینده بیش از دوره‌های گذشته با عرصه بین‌المللی مواجه هستیم و باید با کشور‌های دوست، تعامل خوبی داشته باشیم؛ بنابراین رئیس جمهور سیزدهم باید آگاه به شیوه برقراری مناسبات و روابط با کشور‌های دیگر و نحوه حضور در مجامع بین المللی باشد. همچنین بتواند وزیر خارجه توانمندی را انتخاب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
#جلیلی_بیا
وخه خودت رو لوس نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبل از انتخابات فقط شعار و وعده میدهند بعد کم کم برنامه‌های واقعی خود را انجام میدهند یعنی تا بعد از انتخابات مسی از برنامه ها خبر ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه برنامه ها اولشون شعارن داداش.برنامه که شاخ و دم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما حرف نزنید نه روحانی خیلی با برنامه بود، فقط شعار و تخریب
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم میدانند به چه چیز نگاه کنند لزومی افاضات شماها نیست
آخرین اخبار