رویترز: ایران از سانتریفیوژ‌های پیشرفته برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی استفاده کرده است

رویترز گزارش داد که ایران از یک نسل پیشرفته سانتریفیوژ در غنی‌سازی ۶۰ درصدی در تاسیسات نطنز استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران در غنی‌سازی ۶۰ درصدی از نسل پیشرفته سانتریفیوژ‌ها استفاده کرده است.

در این گزارش آمده است: ایران یک گروه از سانتریفیوژ‌های پیشرفته را در نظنز برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی به‌کار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران هفته‌های اخیر، در پاسخ به اقدام خرابکانه رژیم صهیونیستی در تاسیسات نطنز اعلام کرد که غنی‌سازی ۶۰ درصدی در این تاسیسات را آغاز کرده است.

پیش از این سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان که برای ادامه گفت‌وگو‌ها و نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده بود، از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت: هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

این در حالی است که پیشتر سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده بود تأسیسات هسته‌ای نطنز در شبکه توزیع برق دچار حادثه شده است. علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران این حادثه را "تروریسم هسته ای" توصیف کرده بود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران هم درباره این حادثه گفته بود که رژیم صهیونیستی عامل این حادثه است و هدفش از این کار، «برهم زدن گفت‌وگو‌ها برسر برجام» است.

تهران بار‌ها تاکید کرده است در صورتی که آمریکا به عنوان تخطی کننده اصلی توافق هسته‌ای به تعهدات خود پایبند باشد، ایران نیز به برجام پایبند خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
رهبر عزیز و بعضی مسئولان انقلابی و ولایی باعث شکوفایی و سربلندی ایران میشوند اما عده ای هم هستند که که دوست دارند هر چه ایران پیشرفت میکند را تقدیم دشمن کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام تا چند روز دیگه لابد برجام جدیدو امضا میکنن بعد هرچه تا حالا غنی سازی کردن از سه ونیم درصد تا ۶۰ درصدو بار می کنن می برن. این سانتری فیوژها برای اونا کار میکنن نه برای ما
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۷:۳۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید بفکر استفاده و ساخت موتورهای هسته ای و ساخت سوختشان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
گشنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا روزه هستی که طبیعیه!
یا نیستی ، پس اینترنت نیا برو نون بخر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوستی که اصرار داری یه عده باید گوشی شون را بفروشن یا اینترنت نخرن به جاش نون بخرن، درست مثل اینکه بهشون بگی تو تاریکی بشین ،پول برق را بده نون بخر یا لوازم خونت را بفروش، نون بخر ،خب بعد که اینها را فروخت پولش تموم شد ،چیکار کنه ؟یه کم منطق داشته باش ،یا دولتی هستی یا نظامی و مشکلی نداری وگرنه این را نمی گفتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
زیر خبر ثبت املاک برای گرفتن مالیات از خونه‌های خالی یهو مخالف طرح میشند چون چندتا خونه به نامشونه. کسی که وضعش به حدی بده که نون برا خوردن نداره نه پول اینترنت و گوشی نه وقتشو داره اینجا کامنت بزاره
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
افرین به فرزندان غیور رهبری مردانه بایستید خدا باشماست یک قدم به عقل برنگردید که عاقبت نیکو از ان شماست که حزب خدا همیشه پیروز است
آخرین اخبار