مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای روسی بر فراز اقیانوس آرام

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پس از رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا، چندین جنگنده واشنگتن بر فراز اقیانوس آرام ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای ضد زیردریایی «توپولف تی‌یو-۱۴۲» مشغول پرواز روتین بر فراز اقیانوس آرام بود که جنگنده‌های «اف-۱۸» آمریکایی برای آن مزاحمت ایجاد کردند.

در این بیانیه این وزارتخانه آمده است: هواپیمای ضد زیردریایی پروازی ۱۰ ساعته و کاملا قانونی را بر فراز اقیانوس آرام داشت که در مقاطعی از این پرواز، جنگنده‌های اف-۱۸ مستقر در ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا، این هواپیمای روس را همراهی کردند.

خبرگزاری اینترفاکس نیز ساعتی قبل به نقل از ناوگان اقیانوس آرام روسیه اعلام کرد که جنگنده «میگ ۳۱» روسیه هواپیمای شناسایی آمریکا را که به سمت مرز‌های روسیه بر فراز اقیانوس آرام در حرکت بود، رهگیری کرد.

اینترفاکس در گزارش خود نوشت، خدمه جنگنده روسیه این هدف هوایی را که یک هواپیمای شناسایی راهبردی آر سی ۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا بود، ردگیری و بر فراز آب‌های اقیانوس آرام آن را همراهی کردند.

جنگنده ارتش روسیه پس از آن‌که هواپیمای آمریکا را از مرز‌های این کشور دور کرد، به پایگاه خود بازگشت.

در یک هفته اخیر تعداد پرواز‌های تجسسی غربی بر فراز دریای سیاه به‌ویژه در محدوده ساحلی روسیه در این پهنه آبی برای نظارت و رصد تحرکات نظامی روس‌ها افزایش یافته است.

رزمایش نیرو‌های روسیه در دریای سیاه باتوجه به ممنوعیت پرواز هواپیما‌ها در منطقه برگزاری رزمایش و منع تردد کشتی‌ها در بخشی از این پهنه دریایی، بر تنش‌های مسکو و غرب افزوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار