استاندار اردبیل:

۴۱۱ نفر در شهرستان‌های گرمی و انگوت قرنطینه شده اند

استاندار اردبیل از قرنطینه شدن ۴۱۱ نفر از مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در خانه‌های خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر به شهرستان گرمی و حضور در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی این شهرستان گفت: در تقویم جمهوری اسلامی دوم اردیبهشت ماه را سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) نامگذاری کرده اند تا از کیان این نظام دفاع کند و همواره در همه شرایط اعم از جنگ، زلزله و سیل و ... در کنار مردم این عزیزان تلاش می‌کنند.

او با اشاره به اینکه از بدو ورود ویروس کرونا سپاه پاسداران و بسیجیان برای پیشگیری و کنترل این ویروس همواره کنار سایر دستگاه‌های متولی سعی می‌کنند، افزود: در قالب قرارگاه شهید سپهبد سلیمانی، سپاه و بسیجیان شهرستان گرمی در بحث کنترل، رصد، غربالگری و حمایت افراد مستمند و سالخورده عملکرد خوبی داشته اند بطوری که روز به روز سیر نزولی در این شهرستان را تجربه می‌کنیم.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بیشتر مبتلا شدگان زنان خانه دار هستند گفت: بدلیل دورهمی ها، دید و بازدید‌ها ورود مسافران نوروزی به این شهرستان بیشتر مبتلایان در پیک چهارم را زنان به خود اختصاص داده اند باید خیلی بیشتر از این مراقب مادران و پدران خود در ایام باشیم.

بهنام جو تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ نفر در بیمارستان بخش کرونا گرمی بستری هستند و با رعایت اصولی شیوه نامه‌ها روند کاهش بستری را شاهد خواهیم بود و سیر نزولی مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و تغییر وضعیت به رنگ زرد را انتظار داریم.

او ادامه داد: خوشبختانه بسیجیان مستقر در پایگاه‌های مقاومت با شناسایی به موقع این افراد نیاز‌های اساسی آن‌ها را پیگیری می‌کنند و جویای حال وضعیت افراد بستری در منازل بصورت حضوری و تلفنی بوده و نیاز‌های دارویی و غذایی مبتلایان را بر طرف کرده اند.

استاندار اردبیل با عنوان اینکه ۶ روستا بیشترین آمار مبتلایان در شهرستان گرمی را به خود اختصاص داده، افزود: از ۴۱۱ نفر ۱۰۰ نفر مبتلایان و قرنطینه شده‌ها از این ۶ روستا که با بی توجهی و عادی انگاری به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بهنام جو ادامه داد: از اول طرح محدودیت صنفی مردم و کسبه و بازاریان همکاری خوبی داشته که این اقدام در نوع خود قابل تحسین است و امیدواریم به زودی شاهد رونق اقتصادی در شهرستان گرمی و کل استان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.