پیگرد قضایی رها کنندگان ضایعات پس از کشت نایلونی در استان قزوین

حفاظت محیط زیست استان قزوین و سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری دستگاه قضایی جدی‌تر از گذشته برای ساماندهی ضایعات برجای مانده از کشت‌های زیر نایلونی وارد عمل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مهران شنتیایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با توجه به آغاز فصل بهار و فعالیت کشاورزان در زمینه کشت مزارع، حفاظت محیط زیست استان به عنوان دستگاه نظارتی با همکاری جهاد کشاورزی با نصب فیکسچر و اطلاع رسانی همگانی و صدور اخطاریه زیست محیطی برای تمامی کشاورزانی که از کشت زیر نایلونی استفاده می کنند و لیست متخلفین با مشخصات کامل و میزان کشت انجام شده به همراه مختصات زمین و تصاویر مربوطه پس از تکمیل پرونده جهت اقدامات قانونی به مراجع قضایی ارسال  می شود.

شنتیایی افزود: جمع آوری نکردن نایلون‌های استفاده شده، پس از برداشت محصول تبعات منفی بیشتری در مقایسه با مزیت‌های زودگذر کشت زیر نایلونی دارد چرا که طولانی بودن زمان تجزیه پلاستیک و آسیب زیست محیطی ناشی از آن، انجام کشت‌های زیرپلاستیکی را به تهدید تبدیل کرده است و علاوه بر این شکل ظاهری مزارع و بافت محیط‌های اطراف شهر‌ها و روستا‌ها را ناخوشایند می‌کند.

او اضافه کرد: لازم است کشت زیر نایلونی در تمام کشور به طور کامل حذف شود، زیرا مشکلات ناشی از این نوع کشت در بلند مدت بیشتر از مزیت‌های مقعطی آن است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تاکید بر اینکه در صورت لزوم باید شیوه کشت زیرنایلونی ممنوع شود، گفت:کشاورزان طبق الزامات قانونی باید از آتش زدن پسماند‌های نایلونی و ضایعات کشاورزی خودداری کنند و ضایعات و پسماند‌های پلاستیکی مزارع پس از برداشت باید به مراکز بازیافت تحویل داده شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار