آغاز فاز دوم مرمت کاروانسرای تاریخی نفت ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی از آغاز مرحله دوم عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه خبر داد.

جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از آغاز دوم عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه خبر داد. و اظهار کرد: در این مرحله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شد است تا هشت طاق و قوس و جداره‌ها و پایه‌های بیرونی حجرات تخریب شده این کاروانسرا مرمت شود.

او افزود: این عملیات مرمتی شامل مرمت پایه‌های سنگی، آجرکاری طاق و قوس‌ها، دوخت و دوز ترک‌های به وجود آمده، عایق‌کاری بام و نماکاری این بنا است که در مساحتی بالغ بر ۱۵۰ مترمربع انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام مرمت‌های لازم در این کاروانسرا برابر با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

جباری تصریح کرد: مرمت‌های اولیه انجام شده در این کاروانسرا مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده که در آن سال جداره بیرونی آن مورد مرمت قرار گرفت.

قدمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی بوده که در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۱۳۸۰ به شماره ۵۰۷۱ در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.