جباروف: موضع کی‌یف برای دیدار زلنسکی و پوتین خنده‌دار است

سناتور روس در مصاحبه‌ای اعلام کرد رد پیشنهاد دیدار پوتین و زلنسکی در مسکو، اقدامی خنده‌دار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر جباروف»، سناتور روس، در مصاحبه با روسیا الیوم ادعای «الکسی رزنیکوف»، معاون نخست وزیر اوکراین، مبنی بر رد کردن پیشنهاد دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور  اوکراین با  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو را خنده‌دار توصیف کرد.

روز گذشته رزنیکوف اعلام کرد امکان دیدار رئیس جمهور (زلنسکی) با پوتین برای گفتگو در خصوص اختلافات وجود ندارد.

رزنیکوف افزود: «رئیس جمهور اوکراین نمی‌تواند در طول جنگ به پایتخت کشور متجاوز برود و با شخصی که نماینده آن است دیدار کند. به نظر من این پیشنهاد کمی عجیب است».

جباروف گفت: چه تفاوتی بین برگزاری مذاکرات در دونباس و در مسکو وجود دارد؟! زلنسکی می‌خواست در دونباس با کشور دشمن مذاکره کند. نیرو‌های کی‌یف دونباس را امن می‌دانند، ولی مسکو را دشمن می‌پندارند. این بهانه‌ها ساخته ذهن معاون نخست وزیر اوکراین است و بسیار سخیف و غیرقابل باور است.

ولادیمیر جباروف اضافه کرد: زلنسکی در مقابل پوتین حرفی برای گفتن ندارد، او حتی نتوانسته است به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهوری بلاروس، در کاخ کرملین پیشنهاد دیدار با زلنسکی را مطرح کرد و گفت: اگر رئیس جمهوری اوکراین می‌خواهد روابط با روسیه را احیا کند، آماده‌ام در هر فرصت مناسب با او در مسکو دیدار کنم. اما در مقابل معاون نخست‌وزیر اوکراین این درخواست را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار