شناسایی ۸۵ هزار کارگر شاغل در خراسان شمالی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت:در سال ۹۸ هزار و ۵۰۲ کارگر در ۳۸ کارگاه مطالبات مانده و معوقه داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حسن نوری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: با توجه به این که بیشتر این معوقات در بخش پیمانکاری بود با ابلاغ مصوبه‌ای مبنی بر این که پرداخت مطالبات پیمانکاران باید با اولویت پرداخت مطالبات کارگری باشد این آمار کاهش یافت به طوری که هم اکنون تنها ۵۸۵ کارگر در ۱۳ کارگاه مطالبات معوقه کمتر از ۴ ماه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران گفت: نرخ افزایش دستمزد کارگران جامعه کارگری در سال جدید نسبت به سال‌های قبل خوب است و این افزایش بخشی از مشکلات جامعه کارگری را رفع می‌کند، اما به علت بالای نرخ تورم باید کارفرمایان بیش از گذشته شرایط کارگران را درک کنند.


بیشتر بخوانید


نوری به بیان این که پارسال هفت هزار بازرسی از سطح کارگاه‌های استان در زمینه حوادث ناشی از کار انجام شده است افزود: در این بازرسی‌ها ۲۶۴ ابلاغیه صادر و هم چنین ۱۰۱ کارفرمای متخلف در زمینه ایمنی و سلامت کار به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته نوری ۵۶ درصد حوادث کار منجر به فوت در بخش صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر کارگر ساختمانی در استان کارمی کنند، گفت: پارسال دو هزار و ۳۳۶ شکایت در سامانه ویژه شکایات کارگری ثبت و به هزار و ۹۸۲ شکایت رسیدگی شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.