یمن: سرکرده‌های القاعده در عدن و مأرب با آمریکا در تماس هستند

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ارتباط سرکرده‌های القاعده در عدن و مأرب با یکدیگر و تماس‌های آنان با آمریکا رصد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المسیره، «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از ارتباط سرکرده‌های القاعده در استان‌های عدن و مأرب با یکدیگر و تماس با آمریکا خبر داد.

او گفت: سرویس‌های اطلاعاتی وزارت کشور افراد آگاه زیادی را داخل نیرو‌های متجاوز در مارب برای رصد تحرکات دشمن دارد.

العجری افزود: سرکرده‌های القاعده در عدن از مدت‌ها قبل با سرکرده‌های القاعده در مارب با هدف تقویت کنترل به اصطلاح القاعده بر مارب در تماس بوده اند.

سخنگوی وزارت کشور یمن اعلام کرد: بیش از ۸۵ عنصر و سرکرده به اصطلاح القاعده وجود دارد که بسیاری از آن‌ها ارتباط مستقیمی با خارج از کشور دارند و طی مراحل قبلی به صفوف متجاوز پیوسته‌اند.

او تاکید کرد: ارتباط القاعده در یمن با آمریکا دیگر برای کسی مخفی نیست.

سازمان اطلاعات و امنیت دولت نجات ملی یمن پیشتر با انتشار گزارشی از فعالیت گسترده تروریست‌های القاعده در استان مأرب به نفع ائتلاف سعودی پرده برداشت.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های القاعده تشکیلاتی موسوم به «ولایت مأرب» در این استان به راه انداخته‌اند و همانطور که پیشتر اعلام کرده بودند در حال جذب نیرو برای پیوستن به ائتلاف سعودی هستند.

«ابوالحسن المصری»، سرکرده گروه تروریستی القاعده در استان مأرب پیشتر با انتشار ویدئویی خواهان پیوستن نیرو‌ها و افراد به ائتلاف سعودی- اماراتی در جنگ علیه انصارالله و ارتش یمن در جبهه مأرب شد.

پیش از این، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن، اعلام کرده بود اتفاقات مارب بخشی از نبرد ملی برای آزادسازی کشور است و در برابر ادامه تجاوز و محاصره، ملت یمن برای ادامه مقابله و رویارویی تا آزادسازی هر وجب از خاک اشغالی عزم خود را جزم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
نصر من الله و فتح قریب و بشرالمومنین .
درود و خداقوت بر رزمندگان مقاومت اسلامی یمن مظلوم سرافراز همیشه پیروز انشاءالله به حول قوه الهی خداوند جل جلاله به پیروزیهای بزرگتر پس از فتح شهر مارب که به زودی بر این شهر مسلط می شوید بدست خواهید آورد و به زودی زود و به غنایم و ثروتهای بسیار زیادی و کلانی بدست خواهید آورد و بر تمامی یمن و خلیج عدن و تنگه عدن مسلط خواهید شد کاملا و دیگر آل سعودی سقوطی و رو به فروپاشی و همپیمانان خار و ذلیلشان هرگز نمی توانند یمن را محاصره کنند هیچگونه محاصره ایی بزودی زود دیگر وجود نخواهد داشت پیشاپیش بندحقیر کمترین درگاه خداوند جل جلاله این پیروزی و فتح و نصرت الهی را به شما دلاور مردان مرد امت حزب الله یکپارچه مقتدر و قدرتمند یمن مظلوم و سرافراز تبریک عرض می کنیم . لبیک یا رسول الله ص لبیک یا حیدر کرار علی ع .
و من الله توفیق . ارواح مطهر و بلندمرتبه و ملکوتی صدیقین و شهدایتان شاد و قرین رحمت الهی و همنشین حضرت رسول الله ص و شهدای جنگ احد باد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار