کارگردان مستند پسر کوهستان:

پسر کوهستان روی معلولیت را سفید کرد

کمرخانی گفت: کار تصویربرداری مستند پسر کوهستان در ایلام، ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، احسان کمرخانی کارگردان مستند "پسر کوهستان" با اشاره به اینکه کار ضبط و تصویربرداری این مستند در حال اتمام است، گفت: ضبط این کار برای ما حساسیت خاصی داشت و طی دو سال حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که تا چند ماه آینده کار تصویربرداری آن به اتمام می‌رسد.

او در مورد عوامل این مستند افزود: کار تصویربرداری این مستند را عرفان کمرخانی و کار تدوین آن را صادق رضانیا انجام می‌دهد که پیش از این چندین جایزه در سینما حقیقت برای صداگذاری و تدوین مستند "آواز جغد کوچک" دریافت نموده و تدوینگر مستند "در پناه بلوط" نیز بوده است.

پسر کوهستان روی معلولیت را سفید کرد

کمرخانی، مستندساز جوان ایلامی درباره داستان این مستند گفت:مهدی هواسی، جوانی است از دیار عروس زاگرس و آلامتو. این جوان ایلامی از بدو تولد با معلولیت از ناحیه هر دو پا و انگشتان دست راست دست و پنجه نرم کرده است. مهدی در کودکی برای درمان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد، اما فقط یک پای او تقریباً مداوا می‌شود و پزشکان از مداوا کردن پای دیگر او ناامید شده و دستور قطع را می‌دهند، اما مادر مهدی مانع شده و او ار به خانه می‌آورد. مهدی که عشق کوه و کوهستان را در سر دارد به کوهنوردی روی می‌آورد.

او یادآور شد: در یکی از روز‌هایی که مهدی در حال کوهنوردی است به‌طور اتفاقی با شخصی آشنا می‌شود که خود را جراح معرفی کند و از مهدی می‌خواهد که به مطبش برود تا پای معلولش را جراحی کند. پسر کوهستان پس از جراحی پایش توسط این جراح، حدود ۹۰ درصد بهبودی می‌یابد و در حال حاضر مهدی مستند ما یک کارآفرین است او شغل کار در ارتفاع را انجام می‌دهد، مربی صخره‌نوردی شده و یکی از کوهنوردان موفق است.

پسر کوهستان روی معلولیت را سفید کرد

کارگردان این مستند ادامه داد: وقتی این موضوع را شنیدم برام خیلی جذاب بود و متوجه شدم که مهدی یک قهرمان است. قهرمانی که شاید خیلی از جوان‌ها و نوجوان‌های کشورم در قصه‌ها و یا فیلم‌های هالیوودی دنبالش می‌گردند و آن را الگو قرار می‌دهند، اما مهدی یک نمونه واقعی وطنی است که در اوج یأس و ناامیدی همچنان امیدش را از دست نداده و برای هدفس سخت می‌کوشد.

کمرخانی کارگردان پسر کوهستان اظهار کرد: مهدی پس از تحمل هشت عمل در طول دو سال توانست بر محدودیت‌ها غلبه کند و در حال حاضر چند جوان دیگر را نیز مشغول به کار کرده است.

پسر کوهستان روی معلولیت را سفید کرد

احسان کمرخانی با اشره به هدف  روی آوردن به ساخت این مستند اعلام کرد: به نظرم سالم‌بودن ذهن خیلی مفیدتر از سالم‌بودن جسم است، معلول کسی است که ذهن محدودی دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.