در شهر همدان؛

انتخابات شورای اسلامی تمام الکترونیک برگزار می شود

دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر همدان در خردادماه تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ابوالقاسم الماسی دبیر ستاد انتخابات استان از برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای اسلامی شهر همدان در خردادماه سال جاری خبر داد.

او اظهار کرد: در استان، فقط انتخابات شورای اسلامی شهر همدان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه انتخابات الکترونیک نیازمند زیرساخت خاصی نیست، تصریح کرد: دستگاه دریافت رأی در شعب قرار می‌گیرد و همدانی‌ها از طریق این دستگاه می‌توانند کاندیدا‌های مورد نظر خود را برای شورای شهر انتخاب کنند.

الماسی ادامه داد: در پایان، خود دستگاه وظیفه آرا را شمارش و نتیجه را اعلام می‌کند که این مسئله سرعت کار شمارش آرا را بالا می برد  و ضریب خطا را کاهش می دهد.

او مطرح کرد: در همدان ۳۰۰ کاندیدای شورای شهر وجود دارد که نتیجه شمارش آرای این افراد و جمع‌بندی آن‌ها زمان‌بر بود، اما با این روش کاری که در ۱۰ ساعت انجام می‌شد، در یک ساعت انجام می‌شود.

 با توجه به ظرفیت وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک، انتخابات شورای شهر در شهر‌های همدان، مشهد، شیراز، کرج، اهواز، کرمانشاه، قم، اصفهان، تبریز، بوشهر، بیرجند، قزوین، بندرعباس، شهرکرد، زنجان، یاسوج، ارومیه، رشت، بجنورد، سمنان، گرگان، ایلام، خرم آباد و ساری به شیوه الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی خوبه انتخابات الکترونیک با سرعت زیاد آرا اعلام میشه