تحویل ۳۸۰۰ هزار تن گندم به مراکز خرید در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از تحویل بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به مراکز خرید این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: علی‌رغم کاهش شدید بارندگی و گرمای زودرس از آغاز فصل برداشت گندم از گندم زار‌های استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۳ هزار و ۸۹۰ تن گندم سیلویی و بذری توسط کشاورزان به مراکز خرید تحویل شده است.

وی ارزش گندم‌های خریداری شده را ۱۹۷ میلیارد ریال اعلام و افزود: ١١٢ دستگاه کمباین بومی و مهاجر در امر برداشت محصولات زراعی در سطح استان سیستان و بلوچستان آماده به کار هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گندم‌های تولیدی توسط اداره کل غله و مدیریت سازمان تعاون روستایی وشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در ۱۱ مرکز خرید پیش بینی شده و در شهرستان‌ها خریداری و به سیلو‌ها و انبار‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۶٧ هزار و ٨۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت ارقام مختلف گندم رفته و تا به امروز کار برداشت ۶ هزار هکتار به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.