استخدام ۵۲۰۰ نیروی جدید در اورژانس کشور

رییس اورژانس کشور گفت: اخیرا ۵٢٠٠ نیرو در اورژانس کشور استخدام شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور در آئین افتتاح تعدادی از پروژه‌های مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی اظهار کرد: اورژانس در ابتدا تبدیل به سازمان شد و بر این اساس با شخص وزیر مشکلات را بر طرف می کنیم همچنین مرکز هدایت عملیات و بحران کشور شکل گرفت و ما بحران‌های کشور را از اورژانس کشور دریافت می‌کنیم.

او ادامه داد: نقشه راه حوزه سلامت در مدیریت خطر، حوادث و سوانح را طراحی کردیم و در زلزله‌ها رضایتمندی مردم بسیار بالا بود همچنین در سیل ٩٨ به سرعت با دستور وزیر بهداشت اقدامات را ابلاغ کردیم.

کولیوند گفت: اورژانس ریلی را امسال راه اندازی کردیم و ۵ شناور در اورژانس دریایی داریم که خدمت رسانی به جزایر دور از این طریق صورت گرفت. مدیریت سکته‌های حاد مغزی و قلبی ایران در دنیا بی نظیر است حتی در اجلاس وزاری بهداشت یکی از مدیران سازمان جهانی بهداشت سکته کرد و او را نجات دادیم؛ در سکته‌های حاد مغزی در قالب کد ٧٢ هزار و ۴٢۴ نفر بیمار را نجات دادیم.

رییس اورژانس کشور گفت: ۴٨ فروند بالگرد داریم و ٢ فروند بالگرد به زودی به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود و ۶۵ درصد مصدومان منتقل شده با بالگرد مستقیم به اتاق عمل اعزام شدند.

کولیوند گفت: تعداد آمبولانس ‌ها به ۵٧٠٠ رسید و قرارداد هزار دستگاه را بسته ایم و٣٣٠ دستگاه موتورلانس زمان رسیدن را از ٣٨ به ٩ دقیقه رسانده است و ۴ میلیون ماموریت در اورژانس انجام می‌دهیم و در مدیریت حوادث و بلایا هدایت را از مرکز انجام می‌دهیم و۶٠ درصد در کلانشهر ها و ۴۵ درصد در شهرها زمان رسیدن بر بالین بیمار را کاهش داده‌ایم.

رییس اورژانس کشور با اشاره به توسعه ناوگان اورژانس گفت: با ایران خودرو دیزل وارد مذاکره شدیم و از نظر تامین اتوبوس آمبولانس خودکفا شدیم و قرارداد ٢٠ دستگاه اتوبوس آمبولانس را با ایران خودرو دیزل منعقد شده است و راه اندازی اورژانس بانوان و ٣٠ درصد دانشجویان ما زن هستند.

کولیوند گفت: سامانه ای برای رصد موتورلانس، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس راه اندازی کرده ایم، کار ما مانند پلیس تکنیکی و تاکتیکی است و مجوز راه اندازی دانشکده فوریت‌های پزشکی را از وزیر بهداشت دریافت کرده‌ایم.

اوبه اقدامات اورژانس در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در مبارزه با کرونا اولین گروه که وارد عمل شد، اورژانس بود، در بازگشت دانشجویان ووهان هیچ کس با ما همراه نشد و هتل داران فرار کردند، نیروهای اورژانس هتل داری کردند و ما سربلند کار را انجام دادیم؛ انتقال بیماران کووید با تیم عملیات ویژه انجام شد و تاکنون یک بیمار کرونا از انتقال ناراضی نبوده است.

کولیوند گفت: هفته گذشته ٧٠ هزار تماس در رابطه که ٣۵ هزار نفر با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و ما انتقال بیماران بین بیمارستان ها را انجام می‌دهیم و در طرح شهید سلیمانی ١۴٠ هزار تخت نقاهتگاهی راه اندازی کردیم البته استقبال کمی شد و ٧١۶٣ داوطلب را در زمینه کووید ١٩ آموزش دادیم تا به اورژانس کمک کنند و ظرفیت نیروی انسانی را بالا بردیم و ١١ شهید در دوران کرونا تقدیم ایران کردیم. همچنین ٩٢۶ مهماندار قطارهای مسافری را آموزش دادیم.

رییس اورژانس کشور با درخواست از معاون اول ریاست جمهوری برای حمایت از اورژانس گفت: ما هزینه خرید بالگرد اورژانس و سوخت آن را نداریم و قرارداد هزار آمبولانس و هزار موتورامبولانس را منعقد کرده ایم اما بودجه آن را نداریم و انتظار داریم با حمایت معاون اول رییس جمهور این بودجه تامین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.