۹۷ متخلف در حوزه ثبت اسناد و املاک کشور بازداشت شدند

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور گفت: پارسال ۹۷ نفر از کارکنان متخلف این سازمان شامل دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران بدون صلاحیت دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید بابازاده مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: این سازمان پارسال برنامه مبارزه با فساد را بدون اغماض اجرا و ۹۷ نفر از کارکنان متخلف شامل دلال، کارچاق‌کن، وکلا و سردفتران فاقد صلاحیت را دستگیر کرد.

او تکریم ارباب رجوع و توجه به مطالبات مردم را در اولویت‌های سازمان اسناد و املاک دانست و افزود: تقویت عدالت و امنیت اجتماعی و اقتصادی، حفظ حقوق مردم و پیشگیری از اختلافات و دعاوی از رسالت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین با اشاره به اجرای طرح کاداستر از سال ۱۳۹۳، عنوان کرد: قرار بود این طرح در مدت پنج سال اجرا شود، ولی تا قبل از روی کار آمدن ذبیح‌الله خداییان رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک اقدامات بسیار کمی انجام شد، ولی با تلاش شبانه‌روزی رئیس این سازمان و مدیران استانی و سایر دستگاه‌های متولی پارسال بیش از ۵۴.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور برای صدور سند مالکیت بر اساس نقشه کاداستر آماده سازی و تثبیت مالکیت شدند.

صدور سند حدنگار برای ۴۷ میلیون هکتار از اراضی کشور

بابازاده با اشاره به اینکه برای ۴۷ میلیون هکتار اراضی کشور سند حدنگار و یا کاداستر صادر شده است، ادامه داد: این میزان صدور سند بر اساس نقشه کاداستر نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۷۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به افزایش ۴.۵ برابری صدور سند مالکیت نسبت به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در استان بوشهر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن حدنگاری شده اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با قدردانی از تلاش رئیس کل دادگستری و دستگاه‌های متولی استان بوشهر در اجرای طرح کاداستر ابراز امیدواری کرد که این طرح کمتر از دو سال دیگر به پایان برسد.

بابازاده با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک نقش مهمی در وصول مطالبات بانکی و اجرای اسناد رسمی شامل چک و مهریه دارد، گفت: این سازمان به عنوان یک مرجع شبه قضائی نقش تاثیرگذاری در صدور احکام دارد و در سال گذشته واحد اجرای اسناد رسمی این سازمان بیش از ۵۹ هزار و ۶۰۰ پرونده را مختومه کرد که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۳۶۰ درصدی داشت.

او بیان کرد: در کنار این آیین‌نامه، اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا اصلاح شده و منطبق با قانون اجرای محکومیت‌های مالی و قانون اجرا احکام مدنی صورت گرفته است و در این راستا ۱۸ میلیون سند رسمی تنظیم و صدور مجوز و تاسیس ۹۰۰ دفترخانه جدید انجام شده است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت ۱۲ هزار و ۶۲۶ اختراع در سال گذشته را از دیگر فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست.

بابازاده انتصاب مدیران جهادی، انقلابی و متخصص را از دیگر سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک دانست و با قدردانی از خدمات سرپرست اداره کل ثبت اسناد و و املاک استان بوشهر، محمدرضا بزرگمهر را به عنوان مدیرکل معرفی کرد.

سعید محوری مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک استان بوشهر مرداد پارسال به دنبال یک دوره بیماری بر اثر تومور مغزی درگذشت و پس از او مهرداد دلجو سرپرستی این اداره کل را بر عهده داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا اقایان دفتر ثبت اسناد دارن با درامد میلیاردی دنبال زمین خواری کوه خواری...هستن