جنبش جهاد اسلامی نشست گروه‌های فلسطینی را تحریم کرد

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد در نشست آتی گروه‌های فلسطینی برای بررسی مسئله انتخابات شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، شیخ خضر عدنان، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، اعلام کرد این جنبش تصمیم گرفت در نشست گروه‌های فلسطینی برای بررسی مسئله انتخابات شرکت نکند.

او گفت: تصمیم گرفتیم در نشست روز پنجشنبه رهبران گروه‌های فلسطینی شرکت نکنیم.

پیش از این، جنبش جهاد اسلامی مواضع خود را در قبال برگزاری انتخابات فلسطین مطرح و بر مخالفت با مشارکت در آن تاکید کرده است و برگزاری انتخابات را نمایش فریبنده و تمدید مشروعیت پیمان اسلو توصیف کرده بود.

شایان ذکر است، تشکیلات خودگردان فلسطین سرانجام دیروز تحت فشار‌های آمریکا و برخی کشور‌های عربی و به خاطر ترس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، تصمیم گرفت برگزاری انتخابات در فلسطین را به تعویق اندازد.

روزنامه محلی القدس نوشت این فشار‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا و کشور‌های عربی معتقدند نتایج انتخابات تشکیلات خودگردان به زیان جنبش فتح و به سود جنبش حماس خواهد بود.

منابع صهیونیستی پیشتر اعلام کردند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، را موظف کرده است که با سران قطری صحبت کند تا به جنبش حماس فشار آورند تا این جنبش به علت فراهم نبودن شرایط مناسب منطقه‌ای، با تعویق انتخابات موافقت کند.

در پی آن هم سامی ابوزهری، یکی از رهبران حماس، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: انتخابات فلسطین باید در موعد مقرر برگزار شود. با هر گونه تعویق زمان برگزاری انتخابات مخالفیم. هیچ کس حق ندارد بر خلاف توافق‌ها عمل کند و ملت را از حق انتخاب مسئولان و مقامات محروم کند. قدس میدان مقابله و تحمیل اراده بر اشغالگران است نه پوششی برای فرار از برگزاری انتخابات.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار