رئیس کل دادگستری هرمزگان:

علیه برخی از مسئولان متخلف و کم کار اعلام جرم شده است

علی صالحی از تشدید نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان از تشدید نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان هرمزگان خبر داد، گفت: علیه برخی از مسئولان متخلف و کم کار اعلام جرم شده است.

صالحی همچنین از ورود جدی دستگاه قضایی به موضوع شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ای در استان خبر داد، افزود: اقداماتی که در زمینه رفع نقاط حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی انجام شده کافی نیست و ایمن سازی راه‌ها نیازمند همت بیشتر مسئولان است.

او بر لزوم توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای تاکید کرد و گفت: وضعیت برخی جاده‌ها در بخش احمدی و منطقه بشاگرد مطلوب نیست و باید هر چه سریع‌تر نسبت به ترمیم و ایمن سازی محور‌های مواصلاتی در این مناطق اقدام شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با انتقاد از وضعیت ترانشه جاده‌ای در شهرستان حاجی آباد و تاخیر به وجود آمده در روند اصلاح آن، گفت: عدم اقدام مناسب و به موقع توسط شرکت زیرساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل هرمزگان که متولی اجرای این پروژه است، کاملا مشهود بوده و توجیهات مطرح شده توسط مدیران شرکت مذکور قابل پذیرش نیست.

صالحی از اعلام جرم علیه مسئولانی که در این پروژه مرتکب ترک فعل شده اند، خبر داد و افزود: دستورات لازم، صادر شده است تا در اسرع وقت نسبت به استقرار امکانات، تجهیز کارگاه و شروع عملیات اجرایی پروژه ایمن سازی در نقطه حادثه خیز ترانشه حاجی آباد اقدام شود.

او با بیان اینکه موضوع سرقت تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: دستگاه قضایی و دستگاه‌های متولی با این موضوع به صورت جدی برخورد می‌کنند و افرادی که این علائم را خریداری کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


رئیس کل دادگستری هرمزگان به نقش مهم صدا و سیما در خصوص فرهنگ سازی به منظور کاهش تصادفات و سوانح رانندگی اشاره کرد و خواستار مشارکت فعال و استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی به منظور تهیه و تولید برنامه‌های آموزشی در این زمینه شد.

صالحی به موضوع تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در روستا‌های سرخون و آبشورک شهرستان بندرعباس نیز اشاره کرد و گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اقدامات انجام شده توسط امور اراضی بسیار ضعیف است و در راستای برخورد با ترک فعل‌های انجام شده در این حوزه نیز علیه مسئولان مربوطه اعلام جرم شده است.

او بازنگری در طرح‌های هادی روستایی و فعال شدن گشت‌های مشترک جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، منابع طبیعی و یگان حفاظت امور اراضی را در کاهش تخلفاتی از این دست موثر برشمرد و افزود: در زمان قلع و قمع و رفع تصرفات، از بین بردن کامل آثار تصرف به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی درآینده، ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خواستار ارائه گزارش کامل تخلفات و سوء استفاده دهیاران و اعضای شورا‌های روستا در موضوع تغییر کاربری‌های غیر مجاز و معرفی این افراد به کمیته بررسی تخلفات در استانداری هرمزگان و دستگاه قضایی شد و افزود: بخش عظیمی از امنیت اقتصادی کشور از طریق تولید در بخش کشاورزی تامین می‌شود و در این راستا باید حفظ زمین به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

صالحی ارائه هر گونه خدمات از قبیل انشعاب آب، برق و تلفن به تغییر کابری‌های غیرمجاز، توسط ادارات دولتی را غیر قانونی خواند و از برخورد جدی با مدیران متخلف تحت عنوان معاونت در جرم، خبر داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.