هواشناسی نسبت به تشدید بارش‌ها در سیستان و بلوچستان هشدار داد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر جمعه با تشدید فعالیت سامانه همرفتی در استان انتظار می‌رود ناپایداری‌های جوی نیز تشدید شود به طوریکه سبب جریان یافتن سیلاب در برخی نقاط شود.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از بعدازظهر جمعه سامانه همرفتی فعال در استان تقویت شده و بارش‌ها تشدید می‌شود.

او  افزود: شدت بارش‌ها طوری است که احتمال وقوع آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی زیاد است و وزش تندبادهای شدید لحظه‌ای، برخورد صاعقه، بارش‌های شدید منجر به وارد شدن خسارت به برخی بخش‌های زیرساختی و کشاورزی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: منطقه اثر فعالیت این سامانه ارتفاعات شمال غرب، مناطق مرکزی و جنوبی استان است.

او  بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود فعالیت این سامانه تا سه‌شنبه آینده ادامه داشته باشد اما جمعه و شنبه از شدت بیشتری برخوردار است بنابراین توصیه می‌شود مسوولان اجرایی استان اقدامات پیشگیرانه برای کاهش اثرات مخرب آن را در دستور کار قرار دهند.

حیدری اظهارداشت: با توجه به برخورد صاعقه و احتمال بالای بارش تگرگ توصیه می‌شود مردم از رفتن به ارتفاعات و ترددهای بین شهری خودداری کنند

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار