امام جمعه یزد:

همبستگی رمز عبور از فتنه‎‌ها است

آیت‌الله ناصری گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افکنی به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد در پیام جمعه این هفته گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افکنی به کار گرفته است، همه باید در برابر مکر دشمنان هوشیارانه و بصیرانه رفتار کنیم.

ناصری در مورد انتخابات بیان کرد: باید بسیار هوشیارانه و با بصیرت عمل کنیم، زیرا توطئه‌های دشمن از شرق و غرب آغاز شده و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که این انتخابات به درستی برگزار نشود و با تلاش برای ضعیف نشان دادن ایران، می‌خواهند اعتماد به نفس را از مردم و مسئولان بگیرند تا با ضعیف نشان دادن آنها، به مقصد خودشان برسند.

او با اشاره به فتنه انگیزی‌هایی که غربی‌ها در برجام دنبال می‌کنند، عنوان کرد: همه ما باید به نحوی عمل کنیم که هیئت مذاکره کننده بتواند قوی ایستادگی کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: مسئله انتخابات را نباید به برجام گره بزنیم و نباید به بهانه انتخابات در انجام مذاکرات عجله کنیم و طرف‌های مذاکره نیز از این شتاب به نفع خود استفاده کند.

ناصری یادآور شد: می‌بینیم که غربی‌ها ملاحظه هیچکس را نمی‌کنند و تنها به اهداف خود چشم دارند و تلاش آن‌ها این است که روحیه عدم مشارکت را در مردم ایجاد کنند، اما همه باید مراقب باشیم تا فریب دشمن را نخوریم و ماجرای جنگ صفین دوباره در تاریخ تکرار نشود.

وحدت، مدیریت و حضور در میدان راه فائق آمدن بر توطئه‌های دشمن

او بر تقویت علم و دانش بنیان کردن صنعت و تولید تاکید کرد و گفت: باید قدرت خود را حفظ و تقویت کنیم و در مسائل اقتصادی پیشگام باشیم تا مذاکره کنندگان نیز با قدرت پیش بروند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: هرگز نباید از آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها بترسیم و بدانیم که اگر متحد و جدی باشیم و اگر نخبگان و دانشمندان و جوانان ما به میدان بیایند و مدیران ما مدیریت جدی داشته باشند، می‌توانیم به رشد واقعی دست پیدا کنیم و در چنین شرایطی تحریم آسیبی به ما نمی‌زند.

او عنوان کرد: وقتی با اتکا به خدا و قدرت مردم و زیر چتر ولایت حرکت کنیم، خداوند متعال نیز به ما کمک می‌کند همانگونه که در طول این ۴۰ سال با نظر لطف الهی، انواع توطئه‌ها را از سر گذراندیم، اما شرط آن، حفظ وحدت و همبستگی و توکل به خدای متعال است.

ناصری از مسئولان نیز خواست با دقت در امور، از اشتباه و انجام کار‌های نسنجیده پرهیز کنند، زیرا این اشتباهات به مردم ضرر می‌زند.

او اظهار امیدواری کرد: ایران اسلامی و انقلاب و حکومت مجاهدانه و مبارزانه و فراگیر داشته باشیم و با آبادانی ایران، انقلاب را به نقطه اوج برسانیم، زیرا به فرموده امام راحل این انقلاب، شروع انقلاب حضرت مهدی (عج) است بنابراین باید مراقب باشیم که در این انقلاب کارشکنی و کوتاهی نکنیم.

امام جمعه یزد به در پیش بودن شب‌های قدر نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم بهره کافی از شب با عظمت قدر که شب برنامه‌ریزی و تعیین مقدرات آینده است را ببریم و عظمت و بزرگی این شب را از دست ندهیم، زیرا ملائکه در این شب نازل می‌شوند و اعمال مردم را بررسی می‌کنند و تقدیرات آینده مشخص می‌شود.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت شهید مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده است، افزود: شهید مطهری انسانی فیلسوف، از خودگذشته و تندیس علم و دانش و تقوا بود و در دانشگاه‌ها جوانان را متوجه اسلام کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار