ایمن‌سازی مسیر مرز بازرگان در دستور کار جدی سازمان راهداری است

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ایمن سازی محور شریانی ماکو - بازرگان منتهی به بزرگ‌ترین مرز زمینی ایران (بازرگان) در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روز شنبه پس از بازدید از راه‌های ارتباطی منتهی به مرز بازرگان در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت ایمن سازی محور‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی و مناطق گردشگری افزود: محور‌های شریانی خوی - ایواوغلی و ماکو - بازرگان از محور‌های مهم ترانزیتی کشور است، زیرا بیشترین مبادلات کالا با کشور ترکیه و به تبع آن با اروپا از طریق این محور‌ها انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توجه ویژه‌ای به این محور‌های شریانی دارد و عملیات تعریض این محور‌ها و خط کشی و ایمن سازی آن‌ها پیگیری می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طرح ساماندهی محور خوی - ایواوغلی با اعتبار ۳۶۴ میلیارد ریال، ایمن سازی محور‌های شریانی حوزه شهرستان سلماس، اقدامات بهسازی سالن‌تجاری پایانه مرزی بازرگان در جهت اجرای طرح مدیریت یکپارچه پایانه مرزی به صورت پایلوت در این مرز، پل پنج دهانه ۲۲ متری مهلذان شهرستان خوی که بخشی از پروژه‌های مورد بازدید بود، تنها گوشه‌ای از طرح‌های عمرانی در دست اقدام این اداره کل در شمال استان ااست.

اکبری اضافه کرد: احداث پل پوش آباد اشنویه به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مورد بازدید در ۱۱ دهنه ۱۰ متری و با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۵۰ درصدی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی ۲ روز گذشته در سفر به محور‌های شمال و جنوب استان از محور ارومیه - سلماس، سلماس - خوی، خوی - ایواوغلی، ایواوغلی - چایپاره و ماکو - بازرگان و محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و نقده بازدید و از پروژه‌های مختلف راهداری در این محور‌ها از قبیل پروژه‌های تعریض محورها، ساخت و توسعه ابنیه فنی، خط کشی، حذف نقاط پر حادثه بازدید کرد و در جریان مسائل مربوط به این پروژه‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.