پنتاگون: جنگ بزرگ بعدی بسیار متفاوت خواهد بود

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور باید برای درگیری‌های آینده که شباهت چندانی با گذشته ندارند، آماده باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در نخستین سخنرانی خود درباره سیاست‌های پنتاگون در زمان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیشرفت تکنولوژی در سراسر دنیا و ضرورت تصمیم و اقدام سریع صحبت کرد. 

او گفت: روش نبرد در جنگ بزرگ بعدی کاملا متفاوت با درگیری‌های گذشته خواهد بود. ما توانایی پیش‌بینی آینده را ندایم ولی آنچه که لازم است بدانیم، ترکیب صحیح فناوری، آموزه‌های عملیاتی و قابلیت‌های در هم آمیخته است.

آستین ادعا کرد: این اقدامات برای جلوگیری از جنگ نه استقبال از آن است .

به گفته رسانه‌ها، در این سخنرانی به مخالفان خاص آمریکا، گام‌های برداشته شده در جهت این هدف و انتظار درگیری اشاره‌ای نشده و صرفا گزارشی درباره اهداف پنتاگون در زمان ریاست جو بایدن بود.

بلومبرگ افشا کرده است شرکت‌های «لاکهید مارتین و نورث راپ گرومن» سازنده تسلیحات نظامی آمریکایی، در مزایده ساخت نسل بعدی جنگنده‌های رهگیر موشک شرکت خواهند کرد.

پنتاگون تخمین می‌زند که مرحله تولید نیازمند ۲.۳ میلیارد دلار و هزینه‌های اضافی برای نگهداری طولانی مدت ۲.۳ میلیارد دلار باشد. به گفته مارک رایت، سخنگوی آژانس پدافند موشکی آمریکا، نسل جدید رهگیر‌ها حداکثر تا سال ۲۰۲۸ ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار