بازگشایی مشاغل گروه ۲ در استان مرکزی

در ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی بازگشایی مشاغل گروه ۲ به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات مربوطه تشکیل و در این جلسه با ارائه گزارش روند رو به کاهش فشار‌های ناشی از کرونا تصمصیم بر بازگشایی مشاغل گروه ۲ به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گرفته شد.

آقازاده استاندار مرکزی در این جلسه ضمن اشاره به دستورات ستاد ملی گفت: مشاغل گروه ۲ از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ و نیم عصر فعال شوند و چک‌های صادره اصناف تا دوهفته برگشت نخواهد خورد و جرایم ناشی از ارائه ندادن اظهارنامه‌های مالیاتی بخشیده می‌شود .

در این جلسه همچنین برخی از مدیران نظرات خود را در خصوص بازگشایی برخی اصناف اعلام کردند و مقرر شد با فعال شدن مشاغل گروه یک و دو اتاق اصناف مسئولیت نظارت بررعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این اصناف را به عهده بگیرد.

دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و دکتر علی محمدی معاون بهداشتی این دانشگاه در این نشست از کاهش ۷ درصدی فوتی‌های کرونا کاهش ۱۸ درصدی مبتلایان به این بیماری در استان مرکزی خبر دادند.

بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم با تشکر از مردم و برخی صنوف که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و در کاهش مبتلایان و فوتی و موثر بودند از برخی صنوف متخلف گلایه کرد و از بازرسی خواست نظارت‌ها و برخورد‌ها را تشدید کند تا شاهد کاهش بیماری کرونا باشیم.

مشاغل گروه ۲ کدامند؟

مشاغل شغلی گروه ۲ شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.