اسکات میلر: ابزار نظامی برای پاسخ قدرتمند به طالبان را داریم

فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان به گروه طالبان هشدار داده است که بازگشت این گروه به خشونت، بی‌معنی و غم‌انگیز خواهد بود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،همزمان با آغاز رسمی خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان، سخنگوی طالبان هشدار داده است که جنگجویان این گروه، پس از این متعهد نیستند که به سربازان خارجی در افغانستان حمله نکنند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان ویدئویی از اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع منتشر کرده که وی در خصوص هر گونه حمله هشدار داده است.

میلر گفته است: «برگشت به خشونت بی معنی و غم انگیز خواهد بود؛ اشتباه نکنید، ما وسایل نظامی برای پاسخ قدرتمند به تمامی حملات علیه نیروهای ائتلاف و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را داریم. رفتن به این مسیر یک اشتباه خواهد بود.»

نیرو‌های آمریکایی و ناتو رسما روند خروج نیروهایشان از افغانستان را روز شنبه (۱۱ ثور/ اول می) آغاز کردند و قرار است این روند تا یازدهم سپتامبر تکمیل شود.

در توافقنامه دوحه که سال گذشته میان آمریکا و طالبان به امضا رسید، طالبان متعهد به آتش بس با نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی تا زمان خروج این نیرو‌ها تا اول ماه می‌شده بود.

در سال گذشته، هیچ نیروی بین‌المللی در افغانستان کشته نشد، اما طالبان حملات به نیرو‌های امنیتی افغانستان را افزایش داده و شمار تلفات غیرنظامیان نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار