جوانرود شهر خلاق فرهنگ و هنر کشور را به خود اختصاص داد

جوانرود به دلیل پیشینه غنی فرهنگی و هنری خود عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر کشور در حوزه هنر‌های تجسمی (عکاسی) را به خود اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسعود قادری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانرود با اشاره به ویژگی و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان گفت : در میان ۳۶۷ شهر از ۳۱ استان کشور، ۶۰ شهر به عنوان شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر کشور معرفی شده‌اند که در این میان جوانرود به عنوان شهر خلاق هنر‌های تجسمی (عکاسی) انتخاب و معرفی شده است.

او گفت : شهرستان جوانرود ظرفیت بسیار خوبی همچون انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری، زیست محیطی و... در زمینه شبکه شهر‌های خلاق دارد.

او افزود: شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

فرماندار جوانرود با اشاره به پیوستن جوانرود به مجموعه ۶۰ شهر خلاق کشور افزود: این موفقیت حاصل تلاش فعالان و هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر است.

رستگار یوسفی با بیان اینکه شبکه شهر‌های خلاق بر مبنای برنامه‌های فرهنگی متمرکز است، ادامه داد: کسب برند شهر خلاق اقدام مهم و بزرگی بود، اما حفظ و تثبیت آن بسیار دشوارتر است.

او با یادآوری ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان جوانرود گفت: باید تلاش کنیم که این عنوان فرهنگی برای همیشه ماندگار بماند.

آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر

رئیس انجمن عکاسان جوانرود گفت: مرحله نخست طرح شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام فراخوان و آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت آغاز و سپس با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری و با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و رییس انجمن فرهنگی و هنری همه شهر‌های شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ ساعت برای یکهزار و ۲۰۰ نفر انجام شد.

ادریس خسروی زاده افزود: انجمن عکاسان شهرستان جوانرود توانست با ارائه طرحی در شش محور به مرحله نهایی راه یاید و در میان ۶۰ شهر خلاق کشور قرار بگیرد.

او با اشاره به فعالیت انجمن عکاسان جوانرود افزود: این موفقیت حاصال تلاش چهار ساله جوانان مستعد و با انگیزه این شهرستان در زمینه هنر عکاسی است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار