عزم جدی چهارمحال و بختیاری در توسعه شهرک‌های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و تداوم بحران خشکسالی شیوه‌های سنتی کشاورزی دیگر جوابگو نیست و ایجاد شهرک‌های کشاورزی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نشست بررسی و تسریع در ایجاد شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر کل دامپزشکی، رئیس نظام دامپزشکی، مدیرشرکت شهرک‌های کشاورزی استان، مدیر باغبانی، نمایندگان ادارات منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و اداره صمت و کارشناسان در سالن جلسات شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به بحران جدی کم آبی و گذار از کشاورزی سنتی اظهار داشت: با توجه به کمبود بارش‌ها و تداوم بحران خشکسالی شیوه‌های سنتی کشاورزی دیگر جوابگو نیست و ایجاد شهرک‌های کشاورزی یک ضرورت است.


بیشتر بخوانید


او افزود: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری است و ایجاد مجتمع‌ها می‌تواند موجب تقویت معیشت کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شود.

ابراهیمی حمایت از ایجاد شهرک‌های کشاورزی و تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را گام مؤثری برای ارتقای تولید در این بخش دانست و افزود: بستر لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در توسعه شهرک‌های کشاورزی فراهم شده است.

او با اشاره به اینکه شهرک‌های کشاورزی با توجه با اولویت بندی منطقه‌ای صورت می‌گیرد اضافه کرد: با توجه به اولویت منطقه‌ای و شرایط اقلیمی هرمنطقه کشت‌های گلخانه‌ای و مجتمع‌های دامپروری ایجاد می‌شود.

ابراهیمی به بحران شدیدکاهش بارندگی، آمار بالای تحصیلکردگان علمی کشاورزی و بحران بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: با ایجاد شهرک‌های کشاورزی در استان می‌توان از بحران‌ها عبور کرد.

او با اشاره به اینکه اخذ استعلامات و مشکلات آب، برق و گاز مجتمع گلخانه‌ای بلداجی رفع شده است افزود: مجتمع گلخانه‌ای بلداجی نخستین تجربه استان در ایجاد شهرک‌های کشاورزی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار