دست و پا زدن‌های نتانیاهو برای تشکیل کابینه در یک روز باقی مانده

مهلت ۲۸ روزه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه، عصر فردا به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مهلت ۲۸ روزه‌ای که رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و نخست وزیر موقت فعلی، برای تشکیل کابینه جدید صادر کرد، عصر سه شنبه به پایان می‌رسد.

در این گزارش آمده است، اگر نتانیاهو نتواند پشتیبانی کافی از احزاب دیگر را بدست آورد، ریولین به یایر لاپید، عضو کنست و رئیس حزب چپ میانه آینده (یش آتید)، مأموریت می‌دهد تا ظرف ۲۸ روز دولت را تشکیل دهد.

تشکیل دولت نیاز به حمایت حداقل ۶۱ عضو از ۱۲۰ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دارد، چیزی که نتانیاهو در حال حاضر برای دستیابی به آن تلاش می‌کند.

بعلاوه،  نفتالی بنت، رئیس حزب راست (یامینا)، که در صورت عدم موفقیت نتانیاهو، نفر بعدی در تشکیل دولت است، هنوز تصمیم خود را در مورد حمایت از نتانیاهو یا حمایت از لاپید اعلام نکرده است. 

طبق قوانین رژیم صهیونیستی، در صورت عدم موفقیت شخص دوم که وظیفه تشکیل کابینه را دارد، رئیس این رژیم، این وظیفه را به کنست ارجاع می‌دهد، که یا به حداقل ۶۱ نماینده از معاون خود توصیه رسمی می‌کند به نتانیاهو ملحق شوند یا انتخابات جدید را اعلام کند.

در ۲۳ مارس، رژیم صهیونیستی  چهارمین انتخابات خود را طی دو سال برگزار کرد که در صورت ادامه بن بست سیاسی، این کشور باید به زودی برای انتخابات پنجم نیز شرکت کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز با یک روز تاخیر پنج وزیر کابینه خود را به دستور دادگاه دیوان عالی اعلام کرد.

طبق دستور دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه وزارت‌های باقیمانده نباید خالی بمانند، نتانیاهو متعهد شد که اسامی باقی وزرا را حداکثر تا بعد از ظهر روز دوشنبه اعلام کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از مخالفت بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم با ائتلاف دوباره با او اعلام کرد: به نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا پیشنهاد تشکیل کابینه چرخشی را داده است. بر اساس این توافق یک سال اول بنت، نخست وزیر خواهد شد و سه سال باقیمانده نتانیاهو اداره کابینه را در اختیار خواهد داشت. این بیانیه تنها یک روز قبل از انقضای مهلت بنیامین نتانیاهو، برای تشکیل کابینه جدید اعلام شده است.

فروردین ماه، بنیامین نتانیاهو با اینکه در حال محاکمه در دادگاه به اتهام فساد اقتصادی و کلاهبرداری بود، با رای اکثریت کنست (پارلمان) مجددا مسئول تشکیل کابینه جدید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار