هزار دانش‌آموز بوشهری از دسترسی به آموزش مجازی محروم هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هزار دانش‌آموز در استان بوشهر از آموزش مجازی محروم هستند و به اینترنت و تلویزیون دسترسی ندارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیمراد کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: همچنین براساس برنامه ریزی ورایزنی‌های انجام شده ۲۰۰ دستگاه تبلت دیگر تهیه و در اختیار این گروه از دانش آموزان قرار می‌گیرد.

او افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در زمان حاضر هزار دانش‌آموز در استان بوشهر از دسترسی به آموزش مجازی محروم هستند که بیشتر آن‌ها در مناطق روستایی دور افتاده که دسترسی به اینترنت و تلویزیون ندارند مستقر هستند و درسنامه در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هم اکنون ۸۵ درصد دانش آموزان از شبکه شاد استفاده و بقیه نیز از طریق آموزش تلویزیونی، آموزش حضوری یا درس‌نامه‌هایی که ارائه می‌شود آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

کرمی عنوان کرد: زمان پایان آموزش‌ها و امتحانات در دوره ابتدایی آخر اردیبهشت و امتحانات دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز تا پیش از ۲۸ خرداد به پایان می‌رسد.

او با اشاره اینکه نحوه برگزاری امتحانات تابع تصمیم ستاد ملی مدیریت کروناست، افزود: در صورت دریافت مجوز، امتحان‌های پایه نهم به علت هدایت تحصیلی و پایه ۱۲ به علت نهایی بودن و کنکور به صورت حضوری و دیگر پایه‌ها به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

کرمی تاکید کرد: دریافت شهریه از اولیاء دانش آموزان برای مواردی، چون ارائه کارنامه غیرقانونی و تخلف است.

او افزود: زمان آغاز سال تحصیلی جدید هنوز اعلام نشده، اما این احتمال وجود دارد که مانند پارسال، در صورت مجازی بودن از ۱۵ شهریور و در صورت حضوری از ابتدا مهر آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر راه اندازی ۱۲۰ اتاق تخصصی بهداشت با چهار میلیارد ریال اعتبار، اجرای طرح یاری‌گر زندگی برای سه هزار و ۷۸۶ دانش آموز در ۶۳۱ مدرسه، اجرای طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی برای مدارس متوسطه دوم، راه اندازی اورژانس اجتماعی دانش آموزان، تاسیس چهار مرکز مشاوره، ۱۸ اجلاسیه نماز دانش آموزی و ۵۸۲ یادواره شهدای دانش آموزی را از جمله فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


کرمی گفت: برگزاری شورا‌های دانش‌آموزی با مشارکت ۱۶۷ هزار دانش‌آموز و انتخاب ۱۰ هزار و ۵۳۵ دانش‌آموز به عنوان منتخبان شورا‌های دانش‌آموزی، برگزاری تور‌های مجازی هفته معرفی مشاغل با ۱۰۰ اثر و بازدید ۴۲۰ هزار بازدید کننده، ارائه مهارت‌های سواد آموزی به ۲هزار و ۴۰۰ سوادآموز و ۴۸۶ تبعه افغانستانی، توزیع ۶ میلیارد ریال اقلام ورزشی با اولویت مناطق محروم و با اولویت مدرسه‌های دخترانه، زیباسازی و ایمن سازی فضا و اماکن ورزشی اصلی مرکز استان با ۳ میلیارد ریال از دیگر اقدام‌های انجام شده در استان بوشهر است.

او ارتقای چهار رتبه‌ای استان بوشهر در کنکور سراسری و هشت رتبه‌ای میانگین عملکرد دانش آموزان در امتحان‌های نهایی را از دیگر موفقیت‌های این استان عنوان کرد و افزود: برنامه برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور سراسری ۱۴۰۰ با مشارکت پارس جنوبی در استان بوشهر تدوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین بسته‌های آموزشی کنکور ویژه دانش آموزان زیر پوشش نهاد‌های حمایتی با مشارکت مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز به میزان ۳.۷ میلیارد ریال تهیه و توزیع شد.

کرمی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۴۰ هزار دانش آموز، ۱۵ هزار فرهنگی و ۱۲ هزار بازنشسته فرهنگی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.