در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برآورد خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی جاده‌ها بر اثر سیلاب های اخیر/ هیچ مسیر مسدود شده ای در کشور نداریم

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: براثر وقوع سیل در شب‌های گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های کشور و ابنیه فنی وارد شده است.

 

فرهاد مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره آخرین وضعیت جاده ها پس از سیل روزهای اخیر گفت: بر اثر بارش های رگباری شدید و تگرگ در دو روز گذشته و به ویژه سیل شب گذشته در محورهای مواصلاتی برخی استان های کشور از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، اصفهان،  یزد،کرمان، خراسان شمالی،  خراسان رضوی و خراسان جنوبی  شاهد جاری شدن سیلاب و ایجاد انسدادهای موقت بودیم .

او ادامه داد: با توجه به شدت و حجم بارش ها در زمان کوتاه و جاری شدن سیلاب همراه سنگ و تنه درختان ، برخی راه ها  مسدود شد و امکان حرکت وسایل نقلیه در این مسیرها میسر نبود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری  با بیان اینکه در محدوده جاجرود در محور تهران - بومهن حجم بالای خودرو در زمان جاری شدن سیل و گرفتار شدن آن ها  باعث ترافیک سنگین و کندی عملیات پاکسازی و هدایت سیلاب توسط عوامل راهداری شد افزود: خوشبختانه سیلاب شب گذشته در تهران خسارات جانی و مالی برای هموطنان نداشت ولی آسیب هایی به بدنه راه وارد شده است.

مهریاری توضیح داد: در حال حاضر هیچ یک از مسیرها در شهرهایی که دچار سیل شده اند مسدود نیست و با کمک نیروهای راهداری مسیرها بازگشایی شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در دیگر استان های کشور مانند سیستان و بلوچستان ،خراسان رضوی، خراسان جنوبی ، یزد ، اصفهان  و کرمان، بروز سیلاب و انسدادهای مقطعی باعث آسیب به  جاده ها و ابنیه فنی شد که برآورد اولیه ، خسارت بیش از 100 میلیارد تومانی را نشان می دهد.

او تاکید کرد: پس از انجام عملیات پاکسازی و اقدامات لازم توسط اکیپ های راهداری به همراه ماشین آلات سنگین ، نسبت به بازگشایی مسیرهای اعلام شده در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: در جریان سیل اخیر متاسفانه یکی از راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در حین کمک رسانی به هموطنان دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

مهریای بیان کرد: از مهمترین اقدامات راهداری در بحران سیل می توان به رفع گرفتگی آبروها؛ هدایت روان آب های سطحی به آبروهای کناری ؛ پاکسازی سطح راه از باقیمانده رسوبات سیل و مقاوم سازی موقت ابنیه و بدنه راه،  که دچار آسیب شده اند و نهایتآ بازگشایی راه برای جریان ترافیک اشاره کرد.

او اشاره کرد: توصیه سازمان راهداری به هموطنان این است که قبل از هرگونه اقدام به سفر به هشدارهای هواشناسی توجه نموده و از سفرهای غیرضروری در زمان بارش های بهاری ،در مناطق و جاده های کوهستانی یا کویری با سابقه سیل خودداری کنند و در هنگام بروز سیل ضمن توقف در مکان مناسب، مسیر راه را برای وسایل نقلیه راهداری و امدادی باز کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
چند وقت پیشا مداوم خبرهای نا امید کننده خشکسالی و کم بود آبی را مثل این خبر رو تیتر می کردیت : ناهیدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
ایران در آستانه روبه رو شدن با خشکسالی است و از این دسته خبرهای نا امید کنند را به خورد خلق الله می دادید در کشور ایران الان که سیل آسا بارندی شده چرا تیتر نمی کنید ایران در آستانه پر آبیست ؟!!! شما ها با یه غوره سردیتون می کنه با یه کیشمش گرمیتون می کنه !!! حالا تحویل بگیرید اینم آب فراوان مدیریتش کنید اگه راست میگید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار