رونمایی از بیمارستان سیار الاستقرار(RDH) در خراسان شمالی

رونمایی از بیمارستان سیار و استقرار (سامانهRDH) جمعیت هلال احمر خراسان شمالی به مناسبت هفته هلال امروز انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،امروز در آئینی با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  از بیمارستان سیار و استقرار (سامانهRDH) جمعیت هلال احمر خراسان شمالی رونمایی شد.

ابوالفضل محبان مدیر عامل هلال احمر استان گفت: با توجه به حادثه خیز بودن و نیاز استان به بیمارستان سیار در شرایط بحرانی، این بیمارستان از معاونت بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور به استان اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


ابوالفضل محبان استقرار سريع این بيمارستان در شرایط بحرانی بدون نیاز به هیچ امکانات جانبی را از مزيت هاي اين واحد كامل درمانی عنوان كرد و بيان داشت: اين واحد سيار درماني در زمان سوانح بزرگ استقرار مي يابد.

او گفت: یکی دیگر از بخش هایی که در زمان بحران برای حفظ جان افراد حادثه دیده وارد عمل می شود تیم های BHCU معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر است که در صورت نیاز وزارت بهداشت نسبت به استقرار و فعال سازی بیمارستان و ارائه خدمات درمانی اقدام می کنند.

پاکمهر رئیس مجمع نمایندگان استان هم ضمن تشکر از رئیس جمعیت هلال احمر کشور جهت تجهیز استان به این بیمارستان سریع الاستقرار گفت: این بیمارستان توانایی ارائه هر گونه خدمات درمانی و توانبخشی از قبیل اقدامات بستری محدود و جراحی سرپایی در حوادث مختلف امداد و نجات را دارد.

پاکمهر افزود:این بیمارستان ۳۰۰ متری دارای ۵ چادر بادی است که بخشهای تریاژ ، اورژانس ، اتاق عمل ، و دو بخش بستری ویژه خواهران و برادران در آن وجود دارد.

گفتنی است؛ ارزش ریالی این بیمارستان سیار سریع الاستقرار ۱۰ میلیارد تومان است.

انتای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.