اعتراض دامداران به اختلاف قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب

جمعی از دامداران یزدی نسبت به اختلاف زیاد قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب و گران شدن روز به روز نهاده ها، اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  از جمله مشکلاتی که این روز‌ها دامداران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود نظارت دولتی بر اقلام مصرفی مانند نهاده‌های دامی، تجهیزات و دارو است.

واقعی نبودن شاخص تولید (یک کیلو شیر به ازای مصرف یک کیلو ماده خشک)، کیفیت پایین نهاده‌های دامی، همخوانی نداشتن و یکنواختی قیمت شیر با سایر استان‌ها بخصوص استان‌های همجوار از دیگر مشکلات دامداران است.

از دیگر مسایل و مشکلات پیش روی این صنعت می‌توان، گران شدن روز به روز نهاده‌ها در صورتی که قیمت شیر ثابت است و همچنین اختلاف زیاد و نبود همخوانی قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب، را نام برد.

غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی به نحوه محاسبه قیمت تمام شده شیر اشاره کرد و گفت: قیمت شیر با ۳ روش، استفاده از نهاده‌ها با قیمت صد در صد دولتی، استفاده از نهاده‌ها با قیمت صد در صد آزاد و استفاده از ۳۰درصد نهاده با نرخ دولتی و ۷۰ درصد با نرخ آزاد محاسبه می‌شود که در هر سه مورد (به ترتیب حدود ۴۹۰۰ تومان، ۶۸۰۰ تومان و ۶۰۸۰ تومان) قیمت تمام شده شیر بیش از قیمت مصوب است.

او گفت: لازم است نسبت به اصلاح قیمت شیر فوری اقدام شود تا از ورشکستگی دامداران و کشتار دام‌های مولد و خروج آن‌ها از چرخه تولید در استان و کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار