لام: گواردیولا مانند یک استاد بزرگ شطرنج عمل می‌کند

ستاره سابق تیم ملی آلمان به تمجید از پپ گواردیولا، سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلیپ لام، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان که در تیم بایرن مونیخ زیر نظر پپ گواردیولا، سرمربی کنونی باشگاه منچسترسیتی بازی کرده است، در مصاحبه ای به تمجید از این مربی اسپانیایی پرداخت و عنوان کرد: گواردیولا مربی برجسته‌ای است که مهارت و استعداد بازیکنانش را دوست دارد. برخی از مربیان آرزو دارند پیچیدگی فوتبال را کاهش دهند و از طرف دیگر، گواردیولا می‌خواهد بر این پیچیدگی مسلط شود.

لام ادامه داد: شما می‌توانید کار‌های او را با یک استاد بزرگ شطرنج یا رهبر ارکستر مقایسه کنید که بهترین‌ها را از هر سازنده به نمایش می‌گذارد.

کاپیتان سابق تیم ملی آلمان در ارتباط با سبک مربیگری گواردیولا گفت: گواردیولا در بارسلونا به تمام افتخارات دست یافت و در این تیم سبک بازی فوق العاده‌ای که متاثر از یوهان کرایف بود را پیاده می‌کرد، اما در باشگاه های دیگر مجبور شد سبک بازی تیم خود را تغییر دهد و روش‌های دیگری را برای پیروزی امتحان کند. همان طور که در بایرن مونیخ به آرین روبن و فرانک ریبری اجازه حمله از جناحین را صادر داد؛ اتفاقی که در بارسلونا شاهد آن نبودیم.

لام ادامه داد: گواردیولا این تغییر را در منچسترسیتی نیز ادامه داده است و گاهی اوقات تیم او دفاع می‌کند و منتظر ضد حمله می‌شود و راه‌های مختلف گلزنی را امتحان می‌کند. احساس می‌کنم گواردیولا دیگر تنها به تیکی تاکا فکر نمی‌کند و روش‌های دیگری را نیز برای شکست حریفان امتحان می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار