استفاده از فضا و محیط خارج از جو زمین قانونمند می‌ شود

با استفاده بیشتر کشور‌ها از محیط خارج از جو زمین برای اهداف تجاری و دفاعی رهبران سیاسی این فضا تصمیم به وضع قوانینی در این‌باره گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رهبران دفاعی می‌گویند، با استفاده بیشتر کشور‌ها از فضا برای اهداف تجاری و دفاعی، قوانینی وجود دارد که به همه امکان می‌دهد با خیال راحت فعالیت کنند  و بتوانند آنچه که تهدید محسوب می‌شود، را شناسایی کنند.

"جان دی هیل"، دستیار وزیر دفاع در سیاست‌های فضایی، گفت: داشتن دستورالعمل‌های مشترک برای عملیات فضایی فواید زیادی دارد. 

او ادامه داد: در میان این‌ها، محیط عملیاتی فضایی امن‌تر، پایدارتر، با ثبات‌تر و قابل پیش بینی‌تر است. مهم‌تر از همه برای DOD، چنین محیط عملیاتی می‌تواند نشانه‌ها و هشدار‌های مربوط به اهداف خصمانه و اقدامات خصمانه را تسهیل کند. هیل گفت، در حال حاضر، سیاست‌ها و شیوه‌های DOD برای فعالیت‌های آن در فضا به عنوان الگویی برای رفتار فضا عمل می‌کند.

ایجاد قانون جدید برای نحوه استفاده از فضا!

هیل همچنین گفت، توسعه بیشتر قوانین توافق شده بین المللی برای عملیات در فضا به نفع وزارت دفاع و عملیات فضایی تجاری خواهد بود. او گفت: "از دیدگاه DOD، رهبری ایالت متحده و تدوین دستورالعمل مبتنی بر قوانین برای فعالیت‌های فضایی سود زیادی برای اپراتور‌های فضایی امنیت مدنی، تجاری، علمی و ملی ایالت متحده می‌برند."با پربارتر شدن و متنوع شدن فعالیت‌های فضایی در سراسر جهان، هنجار‌ها، استاندارد‌ها و رهنمود‌های رفتار مسئولانه بین المللی داوطلبانه می‌توانند به نفع امنیت ملی ایالت متحده باشند و محیط مساعدی برای رشد فعالیت‌های فضایی جهانی ایجاد کنند."

ایجاد قانون جدید برای نحوه استفاده از فضا!

سرلشکر استفان وایتینگ، فرمانده عملیات فضایی گفت، هم اکنون، ایالت متحده در مورد فعالیت‌های خود در فضا بسیار شفاف است. یک نمونه از آن وب سایت تحت مدیریت ایالت متحده  space-track.org است که خدمات و اطلاعات آگاهی از موقعیت را برای فضا فراهم می‌کند.

وایتینگ در ادامه برای پرورش گشودگی و شفافیت در ردیابی ده‌ها هزار شی در مدار گفت: با توجه به ضرورت ما برای کمک به حفظ امنیت دامنه، فرماندهی ما  سال‌هاست با پشتیبانی کنگره در حالی است که space-track.org را نیز در دسترس قرار می‌دهد و ارزیابی‌های پیوند مداری را برای هر صاحب فضا و اپراتور در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد، با توجه به نمونه‌های اخیر افزایش تسلیحات فضا، توافق بر سر قوانین پذیرفته شده بین المللی برای عملیات فضایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. روس‌ها ماهواره‌هایی مانند Kosmos ۲۵۱۹ و Kosmos ۲۵۴۲ را به فضا پرتاب کرده اند، که هر دو توانایی دخالت در دارایی‌های دیگر در فضا را دارند. وایتینگ گفت، Kosmos ۲۵۴۲، که در اواخر سال ۲۰۱۹ پرتاب شد، توانست مدار خود را با یک ماهواره آمریکایی هماهنگ کند. وقتی ایالت متحده آن ماهواره را جابجا کرد، ماهواره روسی برای دومین بار مدار خود را همزمان کرد.

وایتینگ گفت: "روسیه یک بازیگر فضایی پیچیده است، بنابراین آن‌ها باید بدانند که چه کاری انجام می‌دهند و بدیهی است که ما از آزمایش سلاح در نزدیکی ماهواره‌های خود پشتیبانی نمی‌کنیم. " "اما بگذارید من صریح بگویم، حتی با این تسلیحات فضا، ما نمی‌خواهیم یک جنگ به فضا گسترش یابد، و ما می‌خواهیم برای جلوگیری از آن همه کار را انجام دهیم. "


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.