صلاحیت ۸۹ درصد داوطلبان شورای شهر استان بوشهر تایید شد

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: صلاحیت ۸۹۸ داوطلب شورای اسلامی شهرهای استان معادل ۸۹ درصد داوطلبان در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها تایید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو دهقانی دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: صلاحیت ۸۹۸ داوطلب  انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در این استان معادل ۸۹ درصد داوطلبان ثبت نام شده، در هیات‌های نظارت ۱۰ شهرستان‌ استان تایید شد.

او افزود:همچنین صلاحیت ۱۱۵ داوطلب معادل ۱۱ درصد نیز تایید نشد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: از هزار و ۲۰ داوطلبی که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها تایید شده بود، هفت داوطلب انصراف خود را اعلام کردند و پرونده هزار و ۱۳ داوطلب در هیات‌های نظارت شهرستان‌ها بررسی شد.

دهقانی افزود: با احتساب رد صلاحیت ۲۲ داوطلب در هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها در مجموع صلاحیت ۱۳۷ داوطلب ( معادل ۱۳ درصد) در ۲ هیات اجرایی و نظارت شهرستان‌ها رد شد و این افراد مطابق قانون انتخابات حق شکایت به هیات نظارت استان دارند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: پس از پایان مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها در هیات‌های نظارت شهرستان‌های ۱۰ گانه استان، آن دسته از داوطلبانی که به رد صلاحیت خود در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها اعتراض دارند، شکایت خود را به هیات عالی نظارت استان که متشکل از سه نماینده مجلس شورای اسلامی است ارائه می‌کنند و نتیجه بررسی صلاحیت آن‌ها ۲۴ اردیبهشت از سوی فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شوند نیز می‌توانند به هیات مرکزی نظارت اعتراض کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر درباره شیوه تبلیغات انتخابات هم گفت: تبلیغات در زمان قانونی مجاز است و به جز ممنوعیت هر گونه تجمع با توجه به شرایط کرونایی، دیگر شیوه‌های تبلیغ که در قانون انتخابات عنوان شده، مجاز است و علاوه بر آن نامزدها از بستر فضای مجازی برای تبلیغ استفاده خواهند کرد.

دهقانی بیان کرد: نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهرها در استان بوشهر در ۴۰ شهر و برای رسیدن به ۲۱۰ کرسی شامل ۳۶ شورا با پنج کرسی، سه شورا با هفت کرسی و مرکز استان با ۹ کرسی رقابت می‌کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.