سپاهان-پرسپولیس؛ حیاتی‌ترین جدال فصل

تقابل شش‌امتیازی سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران مهم‌تر از همیشه ساعت ۲۰:۲۵ یک‌شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  هفته بیست‌ودوم لیگ بیستم اول این هفته کلید می‌خورد که در روز یک‌شنبه ساعت ۲۰:۲۵ در ورزشگاه نقش‌جهان سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین جدال‌های فصل به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بدون شک چگالی حساسیت این بازی به‌طرز متفاوتی بالا خواهد بود، تقابلی که تا حد زیادی قهرمان لیگ بیستم را مشخص می‌کند.

سپاهان که در فصول گذشته به‌دلایل متفاوتی نتوانسته بود در طول فصل یقه پرسپولیس را بگیرد، این فصل با تقویت تیم در نقاط‌مختلف از جمله کادرفنی و حضور محرم نویدکیا در راس آن و وجود علیرضا مرزبان بادانش به شرایطش سر و سامان ویژه‌ای داد و حالا با شکست پرسپولیس به شانس اول قهرمانی تبدیل خواهد شد.

سپاهان در این فصل بار‌ها و بار‌ها با کسب نتایج مناسب و شکستن طلسم‌های منفی نشان داد آمده تا با اسطوره آرام خود محرم نویدکیا فاتح ششمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر شود.
اتفاقی که هرچه به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شویم دست‌یافتنی‌تر می‌شود.

نکته جالب توجه اینجاست که پرسپولیس با شش قهرمانی تنها یک جام بیشتر از سپاهان در لیگ برتر کسب کرده و سپاهان این فرصت را دارد تا با قهرمانی در این فصل به پرسپولیس برسد.

سپاهان که این فصل در رقابت‌های آسیایی حضور ندارد در هفته‌های تعطیلی لیگ توانست تمریناتش را پرقدرت‌تر دنبال کند تا خودش را برای دیدار با پرسپولیس و ادامه رقابت‌های لیگ آماده‌تر کند.
سپاهان با به‌ثمر رساندن ۳۶گل به‌تن‌هایی بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد، همچنین آمار بی‌نظیر ۱۶گل‌زده توسط سجاد شهباززاده در این فصل می‌تواند امید گلزنی سپاهانی‌ها را بیش از پیش افزایش دهد.

محمدرضا حسینی در کنار سروش رفیعی و هافبک جوانشان محمد کریمی به‌طرز فوق‌العاده‌ای قابلیت ساختن گل برای مهاجمینشان را دارند، این توانایی با اضافه‌شدن احسان حاج‌صفی به تیم بیشتر هم شده است.

پرسپولیس نیز پس از ۴قهرمانی پیاپی در لیگ برتر و حضور در ۲فینال لیگ‌قهرمانان آسیا در بهترین شرایط چندسال اخیر خود به‌سر می‌برد بعد از بازگشت از بازی‌های گروهی نسبتا آسان در هند و صعود به دور یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا، باید در دیداری فینال‌گونه در گودال نقش‌جهان مقابل سپاهان آماده بایستد.

آن‌ها در مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا ۱۴ گل زدند تا برای سپاهان خط‌ونشان بکشند، تیمی که حالا با بازگشت عیسی آل‌کثیر و حضور مهدی ترابی آماده و وجود شهریار مغانلو تاحدی به خط‌حمله خود جان‌تازه بخشیده است.

همچنین پرسپولیس با دریافت تنها ۱۰ گل‌خورده صاحب بهترین خط‌دفاعی لیگ تا به‌اینجای فصل است.
احمد نوراللهی با ۶گل، سیدجلال حسینی با ۴گل و وحید امیری نیز با ۳گل از بهترین گلزنان پرسپولیس در لیگ برتر به‌شمار می‌روند.

سپاهان با انجام ۲۱ بازی که حاصل آن کسب ۱۳پیروزی، ۵تساوی و ۳شکست بوده با ۴۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

پرسپولیس نیز با یک‌بازی کمتر و ۱۱ پیروزی، ۸تساوی و یک شکست ۴۱ امتیازی‌است.

دو تیم سپاهان و پرسپولیس ۷۴مرتبه با یکدیگر بازی کرده‌اند که سهم پرسپولیس ۲۵ و سهم سپاهان ۱۸ پیروزی بوده؛ ۳۱ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
در ۱۰ دیدار اخیر بین این دو تیم نیز، سپاهان تنها یک‌بار برنده از زمین خارج شده، ۵بازی را پرسپولیس برده و ۴تساوی هم برای آن‌ها ثبت شده است.

نکته مهم این است که از آخرین شکست پرسپولیس در اصفهان ۲۰۹۴ روز (۵سال و ۸ماه) می‌گذرد؛ جدالی که با برتری ۴-۲ سپاهان در ورزشگاه فولادشهر خاتمه یافت.

قضاوت این دیدار بر عهده بیژن حیدری خواهد بود و سعید علی‌نژادیان، فرهاد مروجی و ایمان کهیش آن را در امر قضاوت یاری خواهند کرد؛ حسین نجاتی نیز ناظر داوری بازی است.

سپاهان برای این بازی محمد نژادمهدی، محمدرضا خلعتبری را به‌ترتیب به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نخواهد داشت؛ شایان مصلح نیز با دستور پزشک تیم به‌دلیل علائم مشکوک به ویروس کرونا به قرنطینه رفته است.

اما پرسپولیس تمامی بازیکنانش را برای این دیدار در اختیار دارد؛ البته سیدجلال حسینی به‌خاطر مصدومیت جزئی از ناحیه همسترینگ ممکن است بازی را از روی نیمکت آغاز کند.

با تمامی این تفاسیر، این دیدار فارغ از نتایج و آمار گذشته دو تیم، قهرمان فصل را تعیین کند، باید دید در ورزشگاه خالی از تماشاگر نقش‌جهان دست‌آخر کدام تیم مچ حریفش را می‌خواباند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به برد تیم محبوبم پرسپولیس زلزله. ایشا الله با برد سپاهان میریم به سوی قهرمانی هفتم.
France
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
الکلاسیکو ایران چه شود