مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

استاندارد اصفهان با سرعت در صدور پروانه‌ها از تولید حمایت می‌کند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: اداره کل استاندارد استان اصفهان با مجموعه اقداماتی از جمله تسریع در صدور پروانه‌ها و ترخیص مواداولیه و توانمندسازی کارشناسان از واحدهای تولیدی امسال پشتیبانی می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت:اداره کل استاندارد استان اصفهان امسال که به «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شد در صدد بازنگری و کاهش فرایند‌ها و تسریع در بازرسی‌ها در حوزه‌های کاری خود بمنظور کوتاهتر شدن زمان نظارت‌ها و صدور پروانه‌های استاندارد است.

او با بیان اینکه امسال تلاش می‌شود فاصله بازدید‌های نهایی تا زمان رفع نواقص کاهش یابد، اظهار کرد: با توجه به اینکه واحد‌هایی که کالا یا خدمات آن‌ها مشمول استاندارد اجباری است تا زمانیکه موفق به اخذ پروانه استاندارد نشوند نمی‌توانند تولید داشته باشند، تلاش این نهاد بر این است که در جهت حمایت از تولید، زمان صدور پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد را تا حد ممکن کاهش دهد.

فرمانی یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل در امسال  را تسریع  ترخیص مواد اولیه واحد‌های تولیدی از گمرک ذکر و اضافه کرد: مواد اولیه برخی از واحد‌های تولیدی بدون تاییدیه استاندارد نمی‌توانند ترخیص شوند به همین دلیل برنامه‌هایی برای کاهش زمان صدور آن داریم که تاثیر مثبت بسیاری مانند کاهش قیمت تمام شده در بخش تولید خواهد داشت.

مدیرکل استاندارد اصفهان، دیگر اقدامات این اداره کل برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ را توانمندسازی کارشناسان کنترل کیفی واحد‌های تولیدی و خدماتی دانست و گفت: در این پیوند، سامانه آموزشی الکترونیکی را بویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا، توسعه می‌دهیم و مقدمات آن آماده شده است.

فرمانی ادامه داد: این کار به کاهش هزینه‌ها و توانمندسازی واحد‌های تولیدی منجر خواهد شد.

او به تشکیل کارگروه ویژه‌ای در اداره کل استاندارد استان اصفهان برای استخراج اطلاعات مربوط به واحد‌های تولیدی در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰ نیز اشاره و تصریح کرد: امسال صدور پروانه‌های دانش بنیان نیز توسعه می‌یابد.

فرمانی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در استان اصفهان نظارت و ارزیابی واحد‌های تولیدی از راه دور با هدف تسریع در کار‌ها نیز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه نظارت بر آزمون‌های بازرسی ادواری با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی نیز در دستور کار این اداره است که به کاهش هزینه‌ها و زمان منجر خواهد شد.

او یکی از اولویت‌های اداره کل استاندارد اصفهان در امسال  را ترویج استفاده از کالای ملی بویژه تولید داخل استان خواند و گفت: در این پیوند اقداماتی مانند فرهنگسازی و انتشار برنامه‌های آموزشی از طریق شبکه شاد (آموزش مجازی دانش آموزان) در حال اجراست.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، مهمترین موانع واحد‌های تولیدی را موازی کاری برخی از دستگاه‌های اجرایی درزمینه نظارت کیفی و استاندارد در بخش‌هایی مانند صنعت غذایی و ساخت و ساز دانست و تاکید کرد: برای رفع آن لازم است برخی از قوانین اصلاح شود.

رهبر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع، کامل محقق شود.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت و بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد که از بین آن‌ها حدود سه هزار واحد زیر پوشش استاندارد اجباری و ۶۰۰ واحد دارای پرونده استاندارد تشویقی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.