فراهم شدن امکان انتقال سابقه بیمه روستایی به دیگر بیمه‌ها

امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستایی به تمامی صندوق‌های بیمه‌ای اجباری و بالعکس در چهارمحال و بختیاری فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر شاه بندری مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها صندوق بیمه اختیاری کشور است که یکی از مزیت‌های آن انتقال سوابق بیمه‌ای از این صندوق به سایر بیمه‌های اجباری به شمار می‌آید.

او افزود: از مهرماه سال ۹۷ تا پایان سال ۹۹ انتقال سوابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی با مشکلاتی همراه بود که این موضوع پس از تایید انتقال سوابق در شورای عالی رفاه و با دستور رئیس جمهور و ابلاغ به صندوق‌های بیمه‌ای در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد.


بیشتر بخوانید


شاه بندری اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران و پیگیری‌های انجام شده، امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستایی به تمامی صندوق‌های بیمه‌ای اجباری و بالعکس فراهم شد.

او ادامه داد: متقاضیان و بیمه‌شدگان با داشتن حداقل ۶۵ سال سن تمام، حداقل ۱۰ سال تمام سابقه بیمه پردازی نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مشروط بر آن که مجموع سوابقشان در صندوق با سوابق منتقله از سایر صندوق‌ها حداقل ۱۵ سال تمام باشد، می‌توانند از مزایای مستمری دوران پیری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار