سپک‌تاکرا یکی از رشته‌های ورزشی محبوب و دارای پتانسیل بالا در آذربایجان‌شرقی است

رییس اداره ورزش و جوانان چاراویماق گفت: سپک‌تاکرا یکی از رشته‌های ورزشی محبوب و دارای پتانسیل بالا در آذربایجان‌شرقی است و بیشتر بازیکنان تیم ملی از این استان هستند و در این راستا از راه‌اندازی این رشته در چارایماق استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سعید فلاحی رییس اداره ورزش و جوانان چاراویماق  گفت: با حمایت‌های غلامرضا عبدی به عنوان رییس کمیته سپک‌تاکرای آذربایجان‌شرقی و سرپرست تیم ملی جوانان کشورمان می‌توانیم شاهد بسط و گسترش این رشته ورزشی در چاراویماق باشیم.

اوافزود: جهت استعدادیابی و راه‌اندازی سپک‌تاکرا در چاراویماق از مدارس این شهرستان آغاز خواهیم کرد.

او تاکید کرد: استعداد‌های ورزشی بسیاری در مناطق روستایی و شهری چاراویماق وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی‌ها و حمایت‌های استانی و کشوری استعداد‌ها و پتانسیل‌های شهرستان به خصوص در رشته سپک‌تاکرا شناسایی و کشف شود.

رییس اداره ورزش و جوانان چاراویماق  اعلام کرد: شهرستان چاراویماق دارای ۸۵۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی است.

آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های ورزش سپک‌تاکرا در کشور است و در این استان مراغه یکی از قدرت‌های تراز اول این رشته ورزشی در کشور است به طوری که نخستین ورزشکار مدال آور جهانی تاریخ ورزش مراغه در رشته سپک تاکراست و این شهرستان بیشترین سهم بازیکن تیم‌های ملی کشورمان را در این رشته دارد و تمامی بازیکنانی که از آذربایجان‌شرقی در تیم‌های ملی سپک‌تاکرا در هر دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند، اهل شهرستان مراغه هستند.

سپک تاکرا شبیه والیبال است، اما به جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم ۳ بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند ۲ ست از ۳ ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست ۲۱ امتیاز دارد که در ست سوم تنها کسب ۱۵ امتیاز برای پیروز شدن تیم‌ها کافی است.
شهرستان چاراویماق با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.