اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر در خراسان جنوبی

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از اجرای فاز سوم طرح سرباز ماهر و آموزش مهارت‌های عمومی به ۷۶۷ سرباز خبر داد.

صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به آغاز فاز سوم طرح سرباز ماهر در استان گفت: طرح سرباز ماهر با هدف آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی سرباز در دوران آموزشی در پادگان‌ها شامل ۳ سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، شکل گرفته است.

او افزود: سربازان بعد از سپری کردن خدمت خود، فصل جدیدی از زندگی را آغاز خواهند کرد که عموماً با تشکیل خانواده و درآمدزایی جهت امرارمعاش همراه خواهد بود.

صادقی بیان کرد: دوره‌های مذکور برای درآمد زایی و با هدف توانمندسازی سربازان طراحی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تحقق اهداف و برنامه‌های قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و مهارت آموزی کارکنان وظیفه در بخش آموزش‌های عمومی و با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود، تفاهم نامه‌های جداگانه‌ای بین ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی منعقد شده است.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی پس از مذاکره و تفاهم با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیرو‌های مسلح، اقدام به برنامه‌ریزی، طراحی و تدوین دوره مهارت‌های عمومی در ۲ بخش ویژه برای کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کرده تا با اجرای بسیار مناسب و با کیفیت توسط واحد‌های مجری، امکان تداوم آن برای سال‌های آینده فراهم شود.

صادقی با اشاره به بهره مندی ۸۰۰ سرباز وظیفه در فاز دوم طرح سرباز ماهر از آموزش‌های عملی و تئوری مهارت در خراسان جنوبی، تصریح کرد: تاکنون ۲ فاز از این برنامه با موفقیت اجرا شده که فاز سوم این طرح نیز در استان به صورت ماهیانه بوده و برای اردیبهشت ماه آموزش ۷۶۷ سرباز در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال، بیش از ۹ هزار سرباز از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

گفتنی است آموزش‌های ارائه شده به سربازان، توسط جهاد دانشگاهی طبق قرارداد منعقده در حوزه «اشتغال، کارآفرینی و سواد مالی» و «مهارت‌های زندگی و سواد مجازی» خواهد بود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.