جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی در قزوین

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سید معرفت‌الله احمدی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی پایه نهم و دوازدهم که به صورت تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

احمدی افزود: هم‌اکنون هزار و ۳۸۰ دانش‌آموز تلفیقی - فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰ نفر در پایه نهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی در امتحانات نیازمند منشی هستند، اظهار داشت: با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله‌گذاری اجتماعی تدابیر لازم در زمان برگزاری امتحانات اندیشیده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین تاکید کرد: خانواده‌ها هیچ گونه نگرانی در مورد برگزاری امتحانات نهایی نداشته باشند، امتحانات در فضا‌های بزرگتر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار ۴۵۰ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه و تلفیقی در استان قزوین مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: از این تعداد، هزار و ۷۰ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل بوده که به دلیل شرایط خاص و با تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات این کلیه دانش آموزان به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

احمدی در خصوص برگزاری امتحانات دانش‌آموزان استثنایی با نیاز‌های ویژه، تاکید کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه ابتدایی به صورت توصیفی برگزار و سایر پایه‌ها نیز براساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین تصریح کرد: آموزش مجازی دانش آموزان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و اگر دانش آموز فراگیر نیازمند کلاس‌های جبرانی باشد در طول تابستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این آموزش‌های تداوم خواهد داشت.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
فااااااصللله گذااااااااااارررری اااااجججتمممااععی
برو بینیم بابا