محدودیت تردد در استان مرکزی در ایام عید فطر

رئیس پلیس راهور استان مرکزی از محدودیت تردد در ایام تعطیلات عید فطر خبر داد.

سرهنگ حسینی رئیس پلیس راهور استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بنابر تصمیم ستاد مدیریت کرونا، تردد در روز‌های منتهی به عید سعید فطر از ساعت ۱۴ سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ساعت ۱۲ شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع شده است.

سرهنگ حسینی افزود: در صورت نادیده گرفتن این ممنوعیت‌ها و تخلف، جریمه یک میلیون تومانی برای تردد خودرو‌های متخلف در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: تردد پلاک‌های بومی در استان مرکزی ممنوعیت ندارند، اما ورود پلاک‌های غیربومی به استان‌ها ممنوع است و به نوع رنگ بندی شهر‌ها هم ارتباطی ندارد.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی بیان کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز همچنان ادامه دارد.

طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ شهرستان استان مرکزی شامل شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، آشتیان، خنداب، شازند، تفرش، فراهان، دلیجان، زرندیه و کمیجان در وضعیت نارنجی قرار دارند و تنها شهرستان محلات همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.