۲۶ درصد پرونده‌های قضایی در کردستان به صلح و سازش رسید

معاون قضایی دادگستری کردستان گفت: سال گذشته ۲۶ درصد پرونده‌های قضایی در کردستان به صلح و سازش رسید که میانگین کشوری ۳۲ درصد است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهادر اسدی معاون قضایی دادگستری کردستان ظهر امروز در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی بوده و سال ۱۴۰۰ سال تحول در جایگزینی‌های رسیدگی به قضایی است.

او با اشاره به اینکه جایگزینی‌ها شامل شورای حل اختلاف، میانجی‌گری و داوری است، افزود: شورای حل اختلاف در حال تصمیم نهایی است که جبنه اجرایی به خود پیدا می‌کند و با هدف صلح و سازش فعالیت خواهد کرد و حق صدور رای نخواهد داشت.

اسدی خاطرنشان کرد: در حوزه میانجیگری در استان کردستان ۱۸ نفر در آزمون قبول شدند و آموزش این افراد آغاز شده و تا یکماه دیگر این افراد مشغول به کار خواهند شد.

معاون قضایی دادگستری استان کردستان یادآور شد: لایحه جامع قانون داوری نیز تحویل هیات وزیران شده که پس از تصویب آن داوران سامان خواهند یافت و شاهد رسیدگی پرونده‌های حقوقی به این داوران خواهیم بود.

اسدی بیان کرد: هفته گذشته کانون داوران در استان ثبت شد که فراخوان جذب داوران در استان اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: در سال ۹۹ حدود ۲۶ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش رسید که در کشور این رقم ۳۲ درصد است و استان کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین است و نیاز است استان فرهنگی کردستان در این لحاظ به جایگاه بهتری دست یابد.

او اظهار کرد: سال گذشته با کمک شورای حل اختلاف ۱۳ پرونده قتل ختم به خیر شد و به صلح و سازش رسید.

معاون قضایی دادگستری استان کردستان با بیان اینکه سال قبل شورای حل اختلاف ویژه اصناف و بازاریان و قتل افتتاح شد، بیان کرد: در زمینه قتل ۵۰ پرونده داشتیم که ۱۳ مورد به صلح و سازش رسید.

اسدی اضافه کرد: شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و هنر و رسانه استان تاثیر زیادی در ارتقای آگاهی جامعه دارند و می‌توانند برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان بکوشند.

او گفت: سال قبل در شورای حل اختلاف استان ۷۸ هزار و ۵۰۰ پرونده ارجاع شد که از این تعداد ۷۹ هزار و ۸۰۰ پرونده مختومه و رسیدگی شد.

در این مراسم ابلاغ اعضای شورای حل اختلاف فرهنگ و هنر استان اعطا شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.